Samma böcker???

tinafinis

Trådstartare
Är boken "Rätt Foderstat - Bättre Häst" väldigt lik "Hästens näringsbehov och utfodring" utan samma författare???

Jag vill gärna samla på mig så jag kan lära mig så mycket som möjligt om det här med foder!

Sv: Samma böcker???

Nej dom är inte riktigt lika, fast delvis lika för att dom handlar om samma ämne :crazy:.

Har du inget bibliotek du kan låna på så du kan jämföra? Vårat lokalbibblis har båda.

JO klart jag har. Men jag är lat o orkar inte ta mig dit. SÅ är det när man bor mitt ute i skogen o inga förbindeser till nåt.
Annars hade jag självklart gjort de.
2,5 mil dit....

rekomenderas att äga bägge böcker tros? Eller man "klarar" sig med en?

Om du inte har något emot att läsa danska vill jag rekommendera den danska veterinären Nanna Luthersons ”Den Store Foderbog”. Finns att köpa ngnstans i cyber. Den handlar mer om effekter av olika fodermedel och konkret fodring. HH

Jag puttar upp igen.

Boken är ju från 97 så därför undrar jag om Hästens näringsbehov och utfodring är ungefär samma eller om det står mer o bättre i den nyare boken som jag redan har.
Jag kan nänligen inte hitta den förstnämnda i nån affär så jag kan inte bläddre.

Rätt Foderstat - Bättre Häst är lite mer logisk och har mer bilder.
Den andra är bara fakta och text. Men jag gillar båda lika mycket.

OKEJ!
Tack. DÅ ska jag nog köpa båda. Men ja slår vad om att de säkert kommer en uppdaterad utgåva snart :-/
Samma författare har väl skrivit nån liknande foderbok till? En ännu äldre o lite tunnare.

AKB: Hur tjock är denna bok ca?

Hästens näringsbehov och utfodring ligger på 256 sidor.
Rätt foderstat - bättre häst är på 120 sidor.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom... 2
Svar
28
· Visningar
1 578
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
698
Senast: Cattis_E
·
R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar... 2
Svar
23
· Visningar
2 180
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 053

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka