samma bett=alla på samma villkor???

Sv: samma bett=alla på samma villkor???

han tycker väl att han kan allt elelr nåt..har ju tävlat internationellt i "modern femkamp" och där ingår ju hoppning. Men alla som sett det på TV håller nog med om att i stort sett ingen av femkamparna kan rida...

Verkar vara en enormt okunnig rektor! Dessutom så tycker jag det är fel att säga hur folk ska betsla sina EGNA hästar!!

Att bestämma att alla ska hoppa på samma betsling är ju dessutom verkligen att göra att det är så lite på samma villkor som det över huvud taget går!
Och vad gör den som tex har en häst med nickelallergi? Vet inte att det finns "tränsbett" i annat än metall?

Jag kan inte mkt om modern femkamp, men för bara ett par år sedan var det rejält tal om att ta bort ridningen ur den sporten. Och orsaken var att hästarna oftast for så enormt illa, för allt för många ryttare red allt annat än bra, och var väldigt glada i "ryck och slit" och liknande, de hade oftast nada horsemanshiptänkande. Ngt att diskutera med rektorn kanske? :devil:;)

Verkar vara en enormt okunnig rektor! Dessutom så tycker jag det är fel att säga hur folk ska betsla sina EGNA hästar!!

Att bestämma att alla ska hoppa på samma betsling är ju dessutom verkligen att göra att det är så lite på samma villkor som det över huvud taget går!
Och vad gör den som tex har en häst med nickelallergi? Vet inte att det finns "tränsbett" i annat än metall?

Nickel ingår inte i alla metaller... T.ex så är de flesta tränsbett i rostfritt, och mig veterligen är det ingen nickel i det.

Jodå, rostfritt kan mycket väl innehålla nickel (dock inte alla former av rostfritt stål, finns rätt många olika sorter).

Liknande trådar

Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 129
Senast: dukie
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
965
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 437
Senast: Fazeem
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 052
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix