Ja, scinten förstår jag inte alls. Men det var körigt värre på MK idag så stackars veterinären var stressad upp över öronen. Inte så det gick ut över kvaliten etc, men jag tyckte jag kunde ta de funderingarna sen om det blir aktuellt. (Det var ngn travhäst där som de trixat med hela förmiddagen och inte lyckades släcka hältan när så hela benet var bedövat. veterinärstackaren var smått desperat. När vi kom skickade de in den på röntgen med order om att röntga HELA benen från alla vinklar
Var tydligen både röntgad och opererat för ngt innan så de tyckte inte det skulle vara något sånt).
Men som jag ser det så är man ju inte hjälpt av en scint. De misstänker inget annat än röntgenförändringen. Man vet ju inte om den spelar roll eller ej, men blir man inte av med hasledsinflammationen så är det ju ngt som ligger och stör.. Röntgenförändringen..
Och om man scintar. Endera lyser han inte, då är vi tillbaka på ruta ett. Eller så lyser han, och jaha, vad vet vi mer då? Då känns det som att det bara är att ge upp..
En artoskopi däremot känns vettigare. Då kan man ju gå in och studera närmare. Dels hur det ser ut vid själva förändringen, är det slätt eller taggigt t ex. Och är det taggigt kan man ju prova skrapa rent. Och så kan man kolla hur brosk, ligament och liknande ser ut. Så även om man inte kan bota något med artoskopin så kan man ju få mer svar, och är det ojämnt så kan man prova skrapa.
Men scinten får jag inte alls in i sammanhanget hur den skulle hjälpa, men tyckte den stackars veterinären kunde få slippa svara på en massa frågor idag. De har ju ingen betydelse och jag behöver ju inga svar förrän ev nästa gång ivf.
Bara hålla tummarna att han är bra vid återbesöket. Han var ju ohalt initialt både den här gången och förra, men när jag travat upp sa vet "jaha, det där vänster bak. Vi ska böja honom bak". Och han reagerade ju bara med ½ grad idag, så det var ju en förbättring. Sen på volten så syns det fortfarande att han inte tar med sig vb, och tappar det nu och då. Men även det var bättre (kunde tom jag se) än förra gången. Så kanske gör ännu en liten "ledcoctail" susen...
Så man kan se vad han håller för... Känns ju tyvärr fortfarande som man står och stampar..jag vill ju VEEEEEEEETA ju... Jag ser det som otroligt att den här ledinflammationen är pga en vrickning eller liknande helt fristående från rtgförändringen, spec som det kom när det kom... Men, it ain´t over until the fat lady sings