R
Raderad medlem 19815
Sv: Samla till "brudkistan"...
Åh, sälja vågar jag inte på många år. Mina föräldrar skulle bli så ledsna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, gud förbjude att en tjugoårings första lägenhet ska innehålla saker från Ikea, kan inte föreställa mig nåt värre!
Trist att du får det att låta som att det är så himla fult och förskräckligt, vissa har faktiskt inte råd med annat (och andra, typ jag, råkar tycka att de har mycket fint).
Fast nu överdriver du.
Jag skrev att JAG inte vill att mitt hem ska BESTÅ av billiga Ikea prylar, deras billiga flytta hemifrån prylar tycker jag är förskräckliga och inget JAG vill ha.
Jag har också saker från Ikea, men mitt hem består inte av Ikea prylar.
Sen om andra vill ha alla sina möbler och prylar från Ikea är väl upp till dem, men jag vill inte det och ingen jag känner skulle vilja ha ett helt Ikea hem heller.
Sen tycker jag att Ikea har alldeles för dålig kvalité på sina möbler vilket gör att jag inte är speciellt förtjust i dem.
För jag vill inte byta ut mina möbler i tid och otid, jag väljer mina möbler med omsorg.
Jag köper möbler jag älskar och som är klassiska och inte går ur modet utan håller i 100 år trots att barn och djur sliter på dem.
Sen spelar ekonomi såklart roll, men jag personligen skulle hellre köpa begagnade kvalitets möbler än billigt från Ikea.
De begagnade kvalitetsmöblerna kan ju faktiskt kosta mindre än vad det gör på Ikea.
Sen finns det dem som absolut inte skulle kunna tänka sig begagnade möbler och ja det är väl upp till dem.
Vilken tur att DU slipper det så DU slipper må dåligt över att så förskräckliga möbler!Jag skrev att JAG inte vill att mitt hem ska BESTÅ av billiga Ikea prylar, deras billiga flytta hemifrån prylar tycker jag är förskräckliga och inget JAG vill ha.
Spela roll? Jag skulle inte ens vilja ha samma soffa från 90 tills nu. Herregud, hur många gånger har man inte hunnit tröttna på den/ha sex i den och snubba ner den?Min hörnsoffa är en kvalitetssoffa från MIO-möber - inköpt 1990 och den är inte ens nedsutten än. Undrar om det finns någon Ikeasoffa som håller så länge.
Min hörnsoffa är en kvalitetssoffa från MIO-möber - inköpt 1990 och den är inte ens nedsutten än. Undrar om det finns någon Ikeasoffa som håller så länge.
Spela roll? Jag skulle inte ens vilja ha samma soffa från 90 tills nu. Herregud, hur många gånger har man inte hunnit tröttna på den/ha sex i den och snubba ner den?
Jag kanske är en förskräcklig 80-talist men jag hade tröttnat rätt ordentligt på en soffa om jag hade haft den ända sedan 90-talet. Mina saker behöver inte hålla i 20+ år, jag köper gärna nytt mellan varven.
Var inte för säker
Jag vågar påstå att de flesta möbler idag i normalpris-klass har ungefär samma hållbarhet. IKEA testar ju sina möbler ganska rejält de med.
Sannolikt är det också så att det som köptes för 22 år sedan var av bättre kvalitet än de som säljs idag.
Vilken tur att DU slipper det så DU slipper må dåligt över att så förskräckliga möbler!
För övrigt blir jag noll imponerad av att du hela tiden ska påpeka att det är billigt. Mina föräldrar har det rätt fett men köper ändå grejer från Ikea när det hittar något fint som de gillar. Orka lägga en massa status och prestige i en jävla soffa liksom.
Min hörnsoffa är en kvalitetssoffa från MIO-möber - inköpt 1990 och den är inte ens nedsutten än. Undrar om det finns någon Ikeasoffa som håller så länge.