Att hamna i en olycka så man inte kan ta hand om hunden under en längre period är ett rätt extremt scenario ja. Har aldrig under 20 år med häst (och hund) varit med om det varken själv eller i familjen. Ska man undvika att skaffa barn och djur för att man kan bli sjuk och hamna i olyckor så kan ingen skaffa det.
Missade att ts är intresserad av att gå på teater och annat där hunden inte är välkommen så ofta att det blir ett problem. Var står det?
Men läkarbesök och liknande. Jag vet faktiskt inte om du skämtar men tror du inte folk som har hund går till läkaren med sina barn? Hundar kan vara ensamma ibland. Och det finns hundvakt.
Det låter lite som att du inte tycker att någon ska skaffa hund? Jag förstår ärligt talat inte riktigt vart du vill komma? Får någon skaffa djur eller ska vi alla tänka att veterinär kan bli så dyrt att vi behöver ta bort djuret, man kan inte åka på läkarbesök och vi kan bli sjuka så vi behöver hjälp?
Du vet om att TS har barn eller?
Det är lite lättare om du läser vad jag skriver
Det handlar för mig inte om hund. Återigen. Jag hade tyckt att sambon varit lika dum som sagt nej till spelande om ts hade haft det som intresse, pratat om i flera år och berättat att de kommer börja spela igen innan de ens blev sambos.
Jag spelar inte, så du kan inte skylla på att jag är färgad av det intresset
Som du inte vet utan bara spekulerar i. Däremot vet vi om att TS berättat för sambon i flera år att hon tänker skaffa hund när barnen blir äldre och han valde ändå att bli sambo.