Samband mellan klass och pris

Taefill

Trådstartare
Jag har kärat ner mig i en av hästarna som står här. Den kommer ev. bli till salu efter sommaren och då vill jag vara beredd ;)
Hästen är en medelålders (13) valack som inte gjort mycket förrän senaste åren. Femgångare som i dagsläget tävlas T2 och F2. Tjejen som tävlar honom är young rider och rider B-klass i T2, får ibland mycket mycket lägre poäng dock. F2 har de knappt hunnit prova än men hästen visar kapacitet för minst B-klass där också (YR).
Vad kan han vara värd tycker ni? Stiger priset iom. att han är B-klassad?

Jag har egentligen hästar att rida så jag borde vara nöjd, men den här hästen är så störtmysig på alla sätt så det är svårt att låta bli ;)

Sv: Samband mellan klass och pris

Ja, självklart stiger priset med tävlingsprestationerna. Och att hamna i A- eller B-klass är ju ETT mått på hur det går på tävlingsbanan. Sedan är det ju givetvis mycket annat som spelar in också. Har hästen stabila resultat som är över kvalgränsen till B-klass, till exempel, så är det ju mer värt än om den bara en enda gång lyckats ta sig över gränsen.

Liknande trådar

Avel Som trådrubriken avslöjar, handlar detta om ston, i avel...Jag letar/säljer inte något själv, men fördriver ofta tiden med att titta...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 184
Senast: fridshem
·
Islandshäst Hejsan! Jag ska börja tävla med min Islandshäst och funderar på grenar. Förut har jag bara hört om T1 T2 femgång, fyrgång, de...
Svar
10
· Visningar
3 978
Islandshäst Här sitter jag på sambons laptop i det östra grannlandet och (inbillar mej att jag) har semester. I helgen avgjordes de Finska...
Svar
10
· Visningar
2 207
Senast: Voldie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka