Samanthra OX

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare glada_vickan
  • Startdatum Startdatum
G

glada_vickan

Hejsan! Jag undrar om någon har mer information om Samanthra OX? Hade en welshkorsning med honom som morfar, men ingen verkar veta något om honom. Tacksam för all information, gärna bild om det finns!!

Sv: Samanthra OX

Hmmm har kollat i stamboken men hittar ingen med det namnet... Liknande namn men då är det ston... Kan det vara felstavat? Är avkomman importerad?
Mvh Lena

Hej! Hrmmm, jag ber om ursäkt, hennes MAMMA hette Samathra eller Samanthra och var efter Red Comet OX. Vet inte om Samanthra var full arab eller korsning. Men vill gärna ha mer information om du har?!

Hej! Hrmmm, jag ber om ursäkt, hennes MAMMA hette Samathra eller Samanthra och var efter Red Comet OX. Vet inte om Samanthra var full arab eller korsning. Men vill gärna ha mer information om du har?!

Verkar som om du får söka lite mera info....
I stamboken hos SAHF hittar jag en Samanta, som har Comet som farfar.

Hittar ingen arabhingst som heter Red Comet, däremot en känd Welsh Cob hingst som heter Red Comet. Är det säkert att du inte har fått raserna om bakfoten? :crazy:

Red Comet 1975 USA hade endast 4 reg. avkommer, dvs fullblods araber, alla reg i USA.
Det finns Samantha 1986 efter Fadlak född i Danmark, annars är det som sagt Samanta 1971 efter Essaul om det nu gäller fullblods araber.

Liknande trådar

R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 653
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 484
Senast: ildiko
·
  • Artikel Artikel
Radannons Hejsan. Första gången jag skriver här. Men vet inte vad jag ska göra. Vi lämnade ut våra hästar på foder för två år sen. Efter ett år...
Svar
1
· Visningar
1 716
Senast: Cina B
·
  • Artikel Artikel
Hej! Jag söker information om ett gäng hästar som befann sig i Västra Götaland före 2014. Om det finns någon som har relevant...
Svar
0
· Visningar
1 043

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka