Draumsyn
Trådstartare
Hej
En häst i stallet kliade sig lite smått på ena sidan i manen förra våren när alla myggen kom,
så de hade på salubrin för att dämpa kliandet, då kliade han av sig allt och det visade sig att han inte tålde salubrinen
Han kliade inte av sig ngt mer än där de hade haft salubrinen + yttepytte längst upp på svansen,
så han har massa man på ena sidan + en maffig pannlig (ser lite kul ut)
Iaf någon mer som vet att hästar kan vara känsliga emot detta?
Andvänds ens salubrin emot klåda på hästar? (Där jag var innan andvände vi andra preparat...)
Han bör inte ha sommarexem då han är svenskfödd och har svensk blod i "mamma-ledet" rätt långt bak.
Mamma var exemfri & även morbröderna.
Pappan är islänning men har så vitt jag vet inga exemtendenser ännu (och han har bott i Sverige länge)
och inte hans andra avkommor heller, detta kan ju bara vara allmänt insektskli?
Skall hur som helst testa prob-serien till våren (i förebyggande syfte) och om det uppstår kli så är Helosan snällt & bra
(funkade super på min förra foderhäst med exem iaf.)
Nån mer som upplevt denna typ av överkänslighet?
En häst i stallet kliade sig lite smått på ena sidan i manen förra våren när alla myggen kom,
så de hade på salubrin för att dämpa kliandet, då kliade han av sig allt och det visade sig att han inte tålde salubrinen
Han kliade inte av sig ngt mer än där de hade haft salubrinen + yttepytte längst upp på svansen,
så han har massa man på ena sidan + en maffig pannlig (ser lite kul ut)
Iaf någon mer som vet att hästar kan vara känsliga emot detta?
Andvänds ens salubrin emot klåda på hästar? (Där jag var innan andvände vi andra preparat...)
Han bör inte ha sommarexem då han är svenskfödd och har svensk blod i "mamma-ledet" rätt långt bak.
Mamma var exemfri & även morbröderna.
Pappan är islänning men har så vitt jag vet inga exemtendenser ännu (och han har bott i Sverige länge)
och inte hans andra avkommor heller, detta kan ju bara vara allmänt insektskli?
Skall hur som helst testa prob-serien till våren (i förebyggande syfte) och om det uppstår kli så är Helosan snällt & bra
(funkade super på min förra foderhäst med exem iaf.)
Nån mer som upplevt denna typ av överkänslighet?