Saltsten till kanin

Sv: Saltsten till kanin

jag har saltsten till min kanin... för att han ska få i sig tillräckligt med salt

Nej, ger min kanin en fullvärdig kost utan tillskott.

Jag har saltsten till Min kanin, men hon gillar den inte ! :crazy: Varför vet jag inte....

Min förra kanin åt upp en salt sten på en vecka :confused:

Visst borde det räcka med en fullvärdig kost? Eller bör man sätta in en saltsten och så kommer dom äta efter behov som vissa djur gör, eller kan dom rent av få i sig för mycket salt? Hur mycket salt ska dom ha i sig och hur räknar man ut hur mycket som finns i fodret?

Nej, mina kaniner fick en saltsten men dom rörde den inte så jag antar att dom inget salt behöver. Dom använde den till att klia sig mot typ.

Jag har ingen saltsten till någon av mina kaniner då jag inte kan se någon anledning till att jag ska ha det.

Jag har saltsten till mina kaniner, hanen använder den inte alls och honorna använde den bara när de var dräktiga. Det är eg inte nödvändigt om du har en bra kost till dem.

/Anna

Någon som vet hur mycket salt en kanin ska ha i sig? Brukar det stå på fodret?

ingen saltsten

för av mina kaniner är det endast 1 som är besatt av dom trots att hon får samma foder som de andra och hon har samma hull, kvalité på pälsen så sitter hon och vräker i sig salt

så nej... ingen saltsten till mina, kanske 1 gång om året eller nått :angel:

Är det någon som har en innehållsförteckning till saltsten?

När jag hade kanin så satte jag in en saltsten var tredje månad eller liknade!
Det är svårt att veta om en kanin får i sig tillräckligt med salt och ofta är djur smarta så de inte intar en för stor dos av någonting...

Det är därför vi inte har några överviktiga djur eller djur som äter giftiga saker.:idea:

Jag har saltsten..en vanlig kaninsaltsetn sen så ligger den en vanlig häst saltsten i en av boxarn adär dom skuttar så dom har om du vill

eh det där inlägget var nog ren ironi :angel:

många djur blir ju överviktiga och äter giftiga/olämpliga saker alldeles för ofta :rofl:

hehe jo jah fattar det! men erfarenheter jag har säger att djur inte föräter sig på salt iaf, eller så är det mina djur som har varit smarta :rofl:

Liknande trådar

Lantbruksdjur Kan kaniner äta körsbärskvistar?
Svar
2
· Visningar
502
Senast: Krålus
·
Däggdjur I min del av landet finns det inte vilda kaniner. Tydligen så har dock en del tamkaniner lyckats överleva i det vilda och blivit...
Svar
13
· Visningar
1 449
Senast: hastflicka
·
Däggdjur Börjar bli dags att flytta in kaninerna för vintern och jag behöver lite idéer och inspiration till deras inomhusmiljö. Det är tre...
Svar
4
· Visningar
560
Foder & Strö Hej alla kloka! Ger hästarna kraft extra mineraler. Behövs saltsten då? Hur resonerar ni?
Svar
12
· Visningar
1 245
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama