saltsten och föl

S

SomethingCorporate

När kan man börja ge fölet saltsten? Eller rättare sagt; när kan jag börja ge hans mor saltsten utan att vara rädd att han smakar på den?

Sv: saltsten och föl

Oftast har det funkat bra efter ett par veckor (när fölet är runt 1.5 - 2 månader), lite olika på olika fölisar.

Fölet är typ 20 cm mindre än mamma (alltså ingen jätte skillnad) och ska testa allt så jag törs garantera att an skulle vara på saltstenen minst lika snabbt som mamma :p

okej, ja han är snart 5 månader så det borde inte vara någon fara?

Nej, det tror jag inte. Håll koll i början så märker du ju om han är där för mycket och slickar. :)

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 161
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
689
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 558
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 960

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka