W

Warhammer

Hur mkt salt ger ni era tävlings hästar förutom saltsten?
Är det krafft salt eller vanligt salt som man har hemma?

Sv: Salt??

kan ni hjälpa mej och säga om man ska köpa krafft salt eller vanlig salt.

Mina hästar har hittills fått Eclipse Biofarmabs Rehalyt Basic + KRAFFT Svettersättare när det var som varmast... Fri tillgång på saltsten.

Ska köpa KRAFFTS 10-kilossäckar när mitt gamla är slut, mkt billigare.
Tänker du gå till affären och köpa salt så tänk på att det ska vara salt utan jod. Annars är det väl att rekommendera KRAFFT-saltet. 10 kg för typ en 50-lapp är väldigt billigt, dessutom är det av livsmedelskvalitet så du kan ta hem en skopa till köket :D

Ja NaCl är vad som behövs, dyra svettersättare är normalt sett inte nödvändigt.
Jodfritt är att föredra om man ger stora mängder,ger alger eller på annat sett ger stora mängder jod annars spelar det ingen roll.
PL

Liknande trådar

Foder & Strö Hej alla kloka! Ger hästarna kraft extra mineraler. Behövs saltsten då? Hur resonerar ni?
Svar
12
· Visningar
1 245
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Tjo, ja även om det fortfarande är flera dm snö på backen så går ju tankarna mot sommaren 🙈 Lite nyfiken på era erfarenheter av olika...
2
Svar
30
· Visningar
2 389
Senast: Shixle
·
Hästvård Min häst ska stå på box i alla fall en vecka med gips om hoven (broddtramp med främmande kropp). Vill nu har era tips för att hästen...
Svar
18
· Visningar
1 312
Senast: Andromedae
·
Foder & Strö Mitt sto har lessnat på Kraffts müsli. Finns det något likvärdigt man kan ge henne?
Svar
8
· Visningar
1 011

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Bolån, hur ska man tänka?
  • Ratsit
  • 🎄Jul 2024🎄

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar