Salt till föl!!

Lottiz

Trådstartare
Ja min lilla fölis går bärsärkargång på saltstenen!! :devil:
Är de farligt så ja ska ta bort den? Eller är de att den behöver saltet:confused:

Lottiz

Sv: Salt till föl!!

Ta bort saltstenen! Dels så frestar det på fölis njurar men framförallt så kan du få fruktansvärda diareer på fölis, vilket inte är så lyckat :crazy:

Vi tar alltid bort salstenen i samband med fölning och ger stoet salt i fodret istället.

M

OKej!! tack för svaren! Då ska jag plocka bort dem!! Hon fåt redan salt i fodret så de e lugnt!!

Puttar lite med en extra fråga....

Från när kan man sätta in saltsten till ett föl / unghäst då?

// M

Liknande trådar

Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
537
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 816
Hundhälsa Min lilla hund på 5 kg skulle behöva ett hög energi foder, dock hittar jag bara sånt för stora hundar, och han har svårt att tugga dem...
Svar
10
· Visningar
620
Senast: Milosari
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
763
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hur får man barn att leka hemma?
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur