salt & shy feeder utfodring?

Moppa123

Trådstartare
salt & shy feeder utfodring?

Hejsan,
Hur fodrar ni lössalt och shy-feeder? direkt med resten av kraftfodret?

Re: salt & shy feeder utfodring?

Jag blandar det i betforen,men omman inte fodrar med betfor såvet jag inte hur man får i dom det... saltet kan man nog lika gärna i form av saltsten då.

jepp ja balandar det i kvällsmaten..funkar utmärkt..men man kan ju blanda saltet i betfor också

Min häst använder inte sin saltsten så jag ger honom direkt i fodret i stället. Antingen i betfor eller i det torra, men det funkar bäst om man blöter det lite i alla fall för att få saltet att "fastna" annars är risken att de lämnar, som vissa gör med mineraler...

Liknande trådar

Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon... 2
Svar
21
· Visningar
2 209
Senast: Efwa
·
R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar... 2
Svar
23
· Visningar
2 326
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Ger sedan en tid tillbaka extra magnesium för att testa vad som händer om jag justerar upp kvoten mg-ca. Har köpt Trikems magneisum och... 2 3
Svar
47
· Visningar
3 508
Senast: WildHorse
·
Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på... 9 10 11
Svar
217
· Visningar
14 158
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna