Sällskapsspel för barn

Mirre

Trådstartare
Är på jakt efter sällskapsspel som Isak kan vara med och spela.

Så vill ha tips på spel som passar barn på 3-4 år :)

Sv: Sällskapsspel för barn

Brorsonen fick "Hungry Animals" av oss när han fyllde tre. Det spelet gillades skarpt av honom. Man hjälper djurskötaren att mata djur. Nästan lite memorylikt.

Finns fler spel som verkar kul från samma tillverkare. :)

Barnen på förskolan gillar ju tårtspelet, jag hr även In i stallet.
Är det väldigt försigkomna barn gillar de kanske drakguldet, eller monopol för små barn.

Min pojke gillar Quips går att spela på så många nivåer allt efter hur mogna de är!

rv-quips.jpg

Gamla hederliga Fia funkar alltid, men man får modifiera lite i början, typ ha en spelpjäs var.....
Steka Ägg.
Fem Myror är fler än fyra elefanter - Siffror, och så finns det Bokstäver.
Alla typer av Memory-spel.
Domino har min 4-åring snöat in på just nu :D

Det här spelet är världens bästa barnspel, det går fort ingen blir vinnare eftersom det är sniglarna som tävlar och framförallt kan man som vuxen tycka det är roande!
Annars håller jag hårt på Memoryspel, de finns i olika svårighetsgrader och barn som registrerar andra saker än oss vuxna kan ofta briljera.

Liknande trådar

Småbarn Jag ska köpa vantar till barnen och blir tokig på vad jag ska välja. De har tunna tumvantar i bomull som blir för blöta och kalla nu...
Svar
16
· Visningar
956
Senast: Dunet
·
Småbarn Jag har nyligen valt att hjälpa en familj med dålig ekonomi med kläder till deras lilla dotter. Jag kan ju inte köpa hur mkt som helst...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 577
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 423
Tjatter Tyckte att det behövdes en sådan. Vad ska ni äta? Pyntar ni på något speciellt sätt hemma? Vad ska ni göra? Vad ska ni ha på er? Hur...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
11 363
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar