Sällskaps/dressyr hästomöjligt ?

Sv: Sällskaps/dressyr hästomöjligt ?

Tack för svaret ! Jag är lite på G där ang dina ideér. En del har jag radn skridit till verket med. Vi får väl se vad som händer. jag lovar att meddela Er när det väl har blivit något och hur "dealen" ser ut.
AsMoDeUs

Chrysler, jag har själv varit i den sitsen och fler som oss här ute i vårt långa land bör det ju också finnas. Som bara inte orkar med någonting, och absolut inte har energin till att sätta sig ner och mitt i all kaos leta en passande fodervärd. Som vårt samhålle ser ut idag så lär det finnas fler som vi.. Jag får väl nämna att jag är frisk idag :)
AsMoDeUs

Ja ursäkta då. Jag har en reservartion för mindre ponnyer (under 130 cm för deras hälsas skull) och varmblodiga travare (om den inte är konvalecent eller en äldre pensionerad häst) Kanske konstigt för dig, men så är det. Jag tycker helt inte om varmblodig travare, varken att hantera eller rida. Jag har haft flera st hemma och tyvärr så känner jag fortfarande så.

Det är väl ungefär som att man kanske gillar golden retriver men man ogillar schäfer... ?!

Vissa kan ju inte rucka på ngn enda liten enkel regel för sin häst. Och de är ju då inga höjdare att låna häst av! ;)

Men så finns det ju människor som vet att det finns fler rätt sätt, och de är ju oftast mkt enkla människor att samarbeta med.

Lånar jag ut min häst, då redogör jag för de få "måsten" jag har när det gäller mina hästar. Godkänner fodervärd/lånare/medryttare det, så är ju saken klar!

Ja, man hoppas ju på det iaf.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 555
Senast: mars
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 343
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Hej! Jag har en nybliven 5åring som fått för sig att inte lämna stallet både uppsuttet eller till hands, han reser sig rejält när han...
Svar
7
· Visningar
1 562
Hästhantering Hej! Står lite i ett dilemma ang. min sällskapshäst.. Ska dra historien först: Jag har en häst som jag behövde sällskap till. Letade en...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 693
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar