Sållningsteknik

T

trojalotta

Tror ni att en betesreducerare gör så att hästen inte kan sålla bland det den betar? Har sett att min ponny ställer sig i ratorna och äter när han har sin på sig. Tänkte att de äter det som de kommer åt utan urskiljning kanske p.g.a. att de är förhindrade i luktsinnet? I så fall är det ju farligare med en på än om de går utan? (Ur fångsynpunkt och bete endast några timmar per dag)

Sv: Sållningsteknik

Det är lättare för dem att äta gräs som är lite längre när de har dem på sig så det är nog därför han går på ratorna.

Sv: Sållningsteknik

Mina sorterar noga. Däremot innan de lärt sig tekniken försökte de sas stoppa in det som gick för att få i sig NÅGOT. Dock inte sånt de annars tveklöst skulle ratat (typ brännässlor).

SLå ner ratorna korta, korta så får du bort både problemet och risken?

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 562
Senast: Freazer
·
Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
13
· Visningar
2 280
Senast: Shixle
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 069
Senast: Twirro
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 741
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka