Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tycker du det känns som om folk är aktiva på tradera? Låter ju som en toppen lösning, det är ju pågrund av allt krångel hela tiden som man drar sig för att sälja.Jag gillar tradera. Inget krångel med folk som ångrar sig, och om folk mot förmodan krånglar är det bara att blocka dem och lägga upp varan igen automatiskt. Har även sålt en del möbler där, men billigare möbler lägger jag upp på blocket.
Jag gillar tradera. Inget krångel med folk som ångrar sig, och om folk mot förmodan krånglar är det bara att blocka dem och lägga upp varan igen automatiskt. Har även sålt en del möbler där, men billigare möbler lägger jag upp på blocket.
Då låter det som om jag får sätta mig in i Tradera lite bättre.Plus en på den.
Jag gillar också tradera. Slipper svara på samma fråga tio gånger till potentiella köpare som sedan drar sig ur. Det är lättare att hålla koll på betalning, köparens adressuppgifter finns redan på plats och det är både enklare och billigare att boka frakt.
Nackdelen är väl avgiften, men oftast får jag bättre betalt på tradera än marketplace så för mig har det lönat sig ändå.
Och om en köpare inte betalar så hjälper tradera till att påminna dem. Istället för att man själv ska lägga tid och ork på det.Plus en på den.
Jag gillar också tradera. Slipper svara på samma fråga tio gånger till potentiella köpare som sedan drar sig ur. Det är lättare att hålla koll på betalning, köparens adressuppgifter finns redan på plats och det är både enklare och billigare att boka frakt.
Nackdelen är väl avgiften, men oftast får jag bättre betalt på tradera än marketplace så för mig har det lönat sig ändå.
Jag skulle säga att jag får sålt 90% av allt jag lägger upp, om inte mer. Vad som behövs är bra bilder, tydlig beskrivning (noga med skick, storlek etc), och ett lite lägre utgångspris. En får ha lite is i magen så brukar budgivningen gå upp mot slutet. Jag brukar se det som att de grejer jag säljer billigt tjänar jag in på de grejer som säljs dyrt. Det är svårt att veta exakt vad som kommer skena iväg om det inte är typ märkesgrejer.Tycker du det känns som om folk är aktiva på tradera? Låter ju som en toppen lösning, det är ju pågrund av allt krångel hela tiden som man drar sig för att sälja.
Inte sålt något där, bara handlat växter.
Tycker det mesta hästrelaterat säljer bra.Då låter det som om jag får sätta mig in i Tradera lite bättre.
Något du känner går bättre/sämre på tradera?
Tack för lite insidetips!Jag skulle säga att jag får sålt 90% av allt jag lägger upp, om inte mer. Vad som behövs är bra bilder, tydlig beskrivning (noga med skick, storlek etc), och ett lite lägre utgångspris. En får ha lite is i magen så brukar budgivningen gå upp mot slutet. Jag brukar se det som att de grejer jag säljer billigt tjänar jag in på de grejer som säljs dyrt. Det är svårt att veta exakt vad som kommer skena iväg om det inte är typ märkesgrejer.
Tycker du det känns som om folk är aktiva på tradera? Låter ju som en toppen lösning, det är ju pågrund av allt krångel hela tiden som man drar sig för att sälja.
Inte sålt något där, bara handlat växter.
Får göra iordning en bra säljtext mall så blir det lätt att få med all info på varje grej.Som en aning shopaholic på kan jag säga att Tradera är i allra högsta grad aktivt... Nu köper jag ju inte hästsaker men jag kan tänka mig att med en bra annons (bra bilder och bra måttangivelser) är det inte något större problem att få sålt.
Det är ju ifrån marketplace jag hör om flest mardrömsköpare.Jag använder till 99% marketplace. Vissa grejer kan jag sälja på blocket. Använder Tradera enstaka gånger, men det tar emot lite när det kostar pengar
Klubben har loppis snart, funderar på att åka ner dit men jag jobbar så dumt.Jag samlar på hög och åker på lokala hästloppisar istället. Mindre strul, och som bonus kan man ju hitta fler prylar till sig själv .
Mitt bästa fynd var ett 300g Rambo för 300kr...
Jo, jag håller med om det i sak, men jag slipper skicka något! Jag kan ställa det utanför dörren och bara få pengar swishade. Avskyr att packa, boka frakt och åka till en affär för att skicka, jag gör inte det för en pryl under 500 kr. Det mesta jag säljer är billigare än så.Det är ju ifrån marketplace jag hör om flest mardrömsköpare.
Jo, det är klart. Jag gillar ju pengar också!