Sälja skruttbil...

Frågan är väl om någon tycker det är värt att lägga 5000 i reparation på en bil som kanske är värd 10000 när den är lagad och besiktigad...
Beror ju på begärd köpeskilling, torde inte vara någon som begär mer för sådan bil annat än att det skal löna sig för köpare att slå till och reparera/använda som reservdels bil.

läste på lite och om jag tolkar det rätt så ska man ange nåt referensnummer också, då är det nog svårare att fuska..
TACK!!

Gjorde så när jag sålde hästkärran för några månader sen. Betalning via swish först och sen gjorde vi ägarbytet på webben :)
Både säljare och köpare ska ange några siffror på sitt körkort och fylla i varsin blankett och godkänna med bankid. Det var supersmidigt :up:

Jag sällar mig till kören som säger att det är supersmidigt att byta ägare via appen @ameo :up: Fd ägaren av Volvon gjorde det när jag köpte den.

Givetvis ska det vara betalt och klart innan en gör det och leg ska kollas på köparen :)

Jag hade kontakt med en sån där "jag köper alla bilar". Bilen var så defekt så jag var nervös för att ta mig till platsen vi skulle mötas för skiten kanske rasar och jag står där någonstans. Kommer dit och blir totalt nermejad av en som kör lilla gumman och så vidare. Jag hade sagt då att det var smygpunka på däcket så reserven sitter på innan vi ens kommit dit. Det gjorde inget. När vi stod där (han med småbarn i bilen, verkade vara något knep att ha med ungarna) tände han en cigg, gick fram, sparkade på däcket och började härja på mig för att det var punka. Vi hade bestämt ett pris på telefon och när vi står där ville han inte betala alls och sen erbjöd han sig ett par hundringar och en fruktansvärd attityd så jag backade. ("Jaha, vad ska du göra av bilen då?" "Ptjau.. det fanns fler annonser i tidningen.." "ja men alla är mina kusiner. De kommer säga samma sak" "Ja men då blir det väl skroten då." "Jaha, och jag har mina barn med i bilen nu ikväll och jag får inte ens med mig en bil hem!" Osv). Nä. Aldrig att jag ringer en sån igen. Finns säkert en hel del bra men jag gick på den dåliga. Jag skänkte bilen till skroten sen i stället.

Det är alltid smidigt att göra affärer med människor som vill göra rätt för sig.

Och för jäkla måmga ursäkter och bortförklaringar med dem som inte tänkt göra det. Så därför; varningsklockorna bör ringa vid första konstiga förklaring och avbryta affären.

Har gått på minst en och hört om ett par nitar med folk som varit oseriösa och det har alltid funnits varningsklockor redan vid första kontakten när det gäller betalningen. På olika sätt.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 919
Senast: Inte_Ung
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
367
Senast: Fetaost
·
Juridik & Ekonomi Jag har fått några 18K guldsmycken av mamma som varken hon eller jag vill använda, så hon tycker att jag ska sälja dem. Men hur ska man...
Svar
11
· Visningar
752
Senast: Manji
·
Hemmet Jag överväger att köpa en sån textiltvättsmaskin. Sett några ploppa upp på sociala medier och det ser ju extremt smidigt ut. Vill dels...
Svar
7
· Visningar
250

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka