Sälja sadel

Fiorano

Trådstartare
Hur har ni gjort när ni har sålt en sadel? Tycker ni att det inte är några bekymmer med att skicka iväg sadlar på öppet köp? Då menar jag alltså att skicka md post eller bussgods till annan del av landet och sen riskera att få den tillbakaskickad för att den inte passade.

Hur har ni gjort när ni har sålt, var har ni annonserat och hur lång tid har det tagit att få sålt på sadeln? Har ni fått vad ni begärt, och om inte hur mycket gick ni ner i pris?

Sv: Sälja sadel

Jag har haft sadlarna liggande på Blocket. Har inte lämnat ut på öppet köp eller med returrätt, köparen står risken.

Har spekulanten bott i närheten har jag kört ut med sadeln så vederbörande fått prova.

Jag har sålt flera sadlar genom att skicka iväg dem på några dagars öppet köp. Ibland har jag fått tillbaka dem för att de inte passat och ibland har de sålts direkt. Tycker inte detta är något större problem, liote extra jobb blir det ju förstås, men jag inser att man måste få prova innan man gör en såpass stor investering, skulle jag sjäv vilja göra om jag skulle köpa sadel!

Jag hade ju inte velat köpa en sadel utan att prova den..det är ju inte bara bomvidden som bestämmmer om den passar, men det är ju nästan det enda man får reda på i annonsen.

vill man ha en sadel att prova så åker man till en sadelutprovare. har man varit där och vet vilka sadlar som passar så kan man köpa utan öppet köp och hoppas på att sadeln är i det skick som utlovats.

jag skulle aldrig lämna ut på öppet köp, man kan ju få tillbaka en trasig sadel. människor är inte alltid att lita på i affärer!

Liknande trådar

Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
928
Senast: Tora
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 701
Senast: Lhas
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 212
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 343
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar