Sälja sadel till Danmark, hur vet man?

bergstopp

Trådstartare
jag har haft ute min sadel länge på hästnet. I början fick jag typiska "lurendrejeri"mail där dom ville ha paypal-kontonr osv.

Men nu har jag fått mail från en danska som vill köpa den. Hon svarar tydligt på mina mail men hur kan man avgöra om det är en riktig köpare?
Hon har frågat om fler bilder och om jag har paypal. Det har jag inte så nu frågade hon om eban nummer och swiftcode....??
Hjälp mig någon!

jag har haft ute min sadel länge på hästnet. I början fick jag typiska "lurendrejeri"mail där dom ville ha paypal-kontonr osv.

Men nu har jag fått mail från en danska som vill köpa den. Hon svarar tydligt på mina mail men hur kan man avgöra om det är en riktig köpare?
Hon har frågat om fler bilder och om jag har paypal. Det har jag inte så nu frågade hon om eban nummer och swiftcode....??
Hjälp mig någon!
Jag säljer aldrig någonting om jag inte får pengarna i förskott, då slipper man bli lurad. Ev skicka med postförskott eller liknande så dom betalar när dom hämtar ut. Då slipper man fundera på sådant.

Jag säljer aldrig någonting om jag inte får pengarna i förskott, då slipper man bli lurad. Ev skicka med postförskott eller liknande så dom betalar när dom hämtar ut. Då slipper man fundera på sådant.

Jag har sagt att jag vill ha pengarna på kontot först. Men har hört att dom kan dra tillbaka pengarna igen, men det kanske bara är på paypal?

Hjälp mig någon!

Iban och Swift är ju bara den internationella versionen/identifieringen av ditt (svenska!) kontonummer. Om alla världens länders invånare skulle ha helt unika kontornummer skulle de nog bli väldigt långa ;).

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 279
Senast: ako
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 410
Senast: valpköpare
·
Ekonomi & Juridik Jag har hittat ett riktigt fint sto på ett "polsk hästnet" och är i kontakt med säljaren. Dock är jag stressad över logistiken kring att...
2 3
Svar
40
· Visningar
8 433
Relationer Har haft lite otur när jag träffat killar, eller är kanske fel på mig. Då killar oftast tappar intresset och vill inte ses mer än några...
2 3
Svar
50
· Visningar
10 990
Senast: Myzan87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar