Sälja Rockard

A

alc

Hejsan!

Ska sälja iväg en rockard och har en som är intresserad av den men hon bor i stockholm (jag bor i Umeå). Så jag tänkte höra om det är någon av er som vet vad det finns för alternativ på transport och kostnader :)

Själv har jag ingen aning om det ens finns någon som tar på sig att transportera sådana stora saker. Är tacksam för svar! :)

Sv: Sälja Rockard

du kan väl skicka det med bussgods eller med DHL .. borde ju kunna kontakta dem för pris förfrågan

Kontakta någon av de större hästtransportfirmorna som kör Norrland- södra Sverige varje vecka. De tar ofta med vagnar också. Tror det är billigaste alternativet.

Jag skickade en sulky till Skåne med hästtransportör - det var riktigt mycket billigare än andra transportalternativ och framför allt säkrare för vagnen.

Jag har köpt en ny sulkett en gång som blev förstörd under transport med vanlig speditör. Inget som inte gick att lösa så klart men det var trist att vänta ytterligare tid på vagnen.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
936
Senast: Cattis_E
·
Fritid Om några veckor ska jag för första gången åka till London på semester en vecka. Jag ska bland annat se Harry Potter och det fördömda...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 243
Senast: sjoberga
·
Ridning Hejsan! Har en hopphäst som jag inte passar alls i hoppningen med. Hon blir osäker och jag med. Jag tycker bara det är otäckt.. så...
Svar
16
· Visningar
2 149
Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
1 260
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar