R
Raderad medlem 6459
Jag och min make har nu seriöst börja titta på ny bostad och ska styra upp ett möte med banken i veckan. Ingen av oss har sålt en bostad tidigare, min make har bara hyrt och vi bor nu i den enda lägenhet jag köpt. Vi känner nog båda lite samma panik tror jag dock över hur i hela friden man administrerar själva säljandet och köpandet så att man inte blir typ hemlös. Hur gör man? Om vi hittar en lägenhet vi vill ha behöver ju sälja vår egen ASAP men tänk om det tar tid? Eller omvänt, vi säljer vår lya och sen letar nytt, då kanske det tar för lång tid innan vi hittar något nytt?
Vi bor utanför Stockholm i en förort som nog inte är svårsåld i sig men som inte har det där typiska stockholmstrycket på sig*. När jag tittar på Hemnet ser jag att det finns en lägenhet liknande vår som varit till salu nu i 20 dagar, den är dock fett overpriced om ni frågar mig.
Hur gör man? Snälla själar som kan komma med input uppskattas!
(* dvs historier i stil med "min lägenhet i innerstan såldes på en kvart" är inte särskilt hjälpsamma för mig )
Vi bor utanför Stockholm i en förort som nog inte är svårsåld i sig men som inte har det där typiska stockholmstrycket på sig*. När jag tittar på Hemnet ser jag att det finns en lägenhet liknande vår som varit till salu nu i 20 dagar, den är dock fett overpriced om ni frågar mig.
Hur gör man? Snälla själar som kan komma med input uppskattas!
(* dvs historier i stil med "min lägenhet i innerstan såldes på en kvart" är inte särskilt hjälpsamma för mig )