Sälja kläder

Midsommarblomster

Trådstartare
Jag skulle behöva sälja en stor del av mina kläder. Nu skaffade jag appen Vinted, det verkar smidigt. Någon som har använt den? Eller finns det någon annan bättre?

Jag har ett litet postkontor nära mig, så det är bra. Hur packar man kläder bäst? Kan man beställa hem lämpliga påsar?

Någon annan som säljer kläder eller prylar och har några goda råd att komma med? Hur ska man tänka kring pris? Hur brukar man göra med fraktkostnad?
 
Jag skulle behöva sälja en stor del av mina kläder. Nu skaffade jag appen Vinted, det verkar smidigt. Någon som har använt den? Eller finns det någon annan bättre?

Jag har ett litet postkontor nära mig, så det är bra. Hur packar man kläder bäst? Kan man beställa hem lämpliga påsar?

Någon annan som säljer kläder eller prylar och har några goda råd att komma med? Hur ska man tänka kring pris? Hur brukar man göra med fraktkostnad?

https://www.bukefalos.se/threads/allmaenna-hjaelp-jag-har-foer-mycket-prylar-traden-del-4.1527273/
 
Jag skulle behöva sälja en stor del av mina kläder. Nu skaffade jag appen Vinted, det verkar smidigt. Någon som har använt den? Eller finns det någon annan bättre?

Jag har ett litet postkontor nära mig, så det är bra. Hur packar man kläder bäst? Kan man beställa hem lämpliga påsar?

Någon annan som säljer kläder eller prylar och har några goda råd att komma med? Hur ska man tänka kring pris? Hur brukar man göra med fraktkostnad?
Vill bara göra dig medveten om att det är en del som fått sina konton länsade när dom sålt saker på Vinted.
 
Jag skulle behöva sälja en stor del av mina kläder. Nu skaffade jag appen Vinted, det verkar smidigt. Någon som har använt den? Eller finns det någon annan bättre?

Jag har ett litet postkontor nära mig, så det är bra. Hur packar man kläder bäst? Kan man beställa hem lämpliga påsar?

Någon annan som säljer kläder eller prylar och har några goda råd att komma med? Hur ska man tänka kring pris? Hur brukar man göra med fraktkostnad?
Sist jag skickade kläder vände jag ut och in på en påse som jag hade fått när jag beställde kläder. Återbruk :up: !
 
Vinted är smidigt! Mycket affärer och lite diskussioner.
Som köpare är det bra att köpa mycket från samma säljare för att få ner fraktkostnaderna.

Köpte nyss 9 grejer från samma säljare och då blir det billigt!

Men tror mest det är billiga grejer som går snabbt där?
 
Sellpy finns ju också. Har aldrig sålt nåt via den, dock köpt. Fördelen, som jag förstått det, är ju att man säljer/köper allt ”tillsammans”, du behöver inte sälja plaggen var för sig. Gissar att det påverkar priset du får för kläderna dock, så det beror väl på om man prioriterar pengar eller enkelhet.
 
Sellpy funkar nog för dyrare grejer, aldrig testat - deras villkor avskräcker.
Vinted är bra för billiga saker. Loppisar brukar jag inte lyckas sälja så mycket kläder på.
 
Sellpy kräver minimal arbetsinsats från dig och har du fina/speciella kläder ramlat det ändå in några hundralappar. Jag blir dock alltid irriterad på att de sorterar bort plagg som jag bedömt har ett värde osv och det blir som sagt inte så mycket pengar kvar, men det är väldigt enkelt. Behöver inte fota, inte packa, inte gå till posten med varenda plagg. Du får en påse, fyller den och skickar in. Klart!
 
Finns flera Facebookgrupper. Tex Labels of Love för märkeskläder och Circle of Clothes för kläder från typ kedjorna.
 
Jag skulle behöva sälja en stor del av mina kläder. Nu skaffade jag appen Vinted, det verkar smidigt. Någon som har använt den? Eller finns det någon annan bättre?

Jag har ett litet postkontor nära mig, så det är bra. Hur packar man kläder bäst? Kan man beställa hem lämpliga påsar?

Någon annan som säljer kläder eller prylar och har några goda råd att komma med? Hur ska man tänka kring pris? Hur brukar man göra med fraktkostnad?
Jag säljer med Sellpy. Man får ju inte så himla mycket pengar - men det är smidigt och enkelt. Beställer hem en påse (eller flera), fyller den och bokar frakt (och påsen behöver inte ens lämnas till ombud, de hämtar den hemma utanför dörren) - sen sköter de resten med alltifrån fotografering, annons, leverans, utbetalning.
 
Jag säljer med Sellpy. Man får ju inte så himla mycket pengar - men det är smidigt och enkelt. Beställer hem en påse (eller flera), fyller den och bokar frakt (och påsen behöver inte ens lämnas till ombud, de hämtar den hemma utanför dörren) - sen sköter de resten med alltifrån fotografering, annons, leverans, utbetalning.
Hur mycket får plats i en påse? Stämmer det att de sorterar bort mycket som egentligen är fint? Egentligen nyfiken att prova. Men läste nu på deras hemsida att nu är det höstkläder man bör skicka in. Verkade ta flera månader tills de påbörjar försäljningen.
 

Liknande trådar

Hemmet När jag läser i forumet inser jag att jag är långt ifrån ensam om att ha svårt att "få det gjort" när det gäller vardagssysslor - det...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 878
Senast: Habina
·
Kläder & Bli fin Är som jag nämnt i någon annan tråd inne i en rensningsfas hemma och har en del fina saker som jag vill bli av med. Jag skänker mycket...
Svar
18
· Visningar
1 601
Senast: YorkWann
·
Övr. Barn Gravid med andra barnet som inte alls kommer ligga i samma storlek samma säsong som barn nr 1 (och helt ärligt så tror vi ju på att det...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 204
Senast: Badger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 918
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp