Sälja hus privat

Nebraska

Trådstartare
Kan man göra det enkelt, smidigt och riskfritt? Eller bör man koppla in en mäklarfirma.
Köparen är viktigare än priset. Så budgivning och visning är inte aktuellt ändå.

Förutom att det är viktigt att det juridiska blir rätt, så kan det också bli så att köpare får svårare att få lån till bostaden om det inte finns en skriftlig värdering.

Som exempel försökte vi sälja en lägenhet privat. Det slutade sedan med att vi sålde genom mäklare och den som köpte den hade varit intresserad redan när vi hade annonserat ut den privat, men då inte fått lånelöfte från banken. Men, när hon köpte via mäklare var det inga problem alls!

Jag hade ut mäklare som värderade gratis eftersom jag redan hade köpare.
Så ordnade vi med kontraktsskrivning på banken.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi När man köper hus, nej jag ska inte flytta, hur gör man med besiktningen? Vid köp av häst är det ju viktigt att köparen gör sin egen...
Svar
17
· Visningar
962
Senast: Shaggy
·
Hemmet Jag är på väg att köpa hus,imorgon kommer mäklaren hit och värderar min lägenhet och på fredag ska jag på förhandsvisning av en liten...
28 29 30
Svar
597
· Visningar
53 273
Senast: Nepenthe
·
Juridik & Ekonomi Hur går det till? Det är inte aktuellt i dagsläget, men jag känner att jag längre fram vill ha något annat, lite längre bort från...
Svar
9
· Visningar
1 273
Senast: julgrisen
·
Hemmet Jag ska sälja mitt hus och min exman vill köpa det. Jag köpte ut honom från det vid vår skilsmässa för nästan ett år sedan. Jag köpte...
2
Svar
24
· Visningar
2 322
Senast: G-uldlock
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård