Sälja hästarna i samband med småbarnsåren?

H

Hexa

Jag och min man (och våra goa barn) bor på en liten hästgård 3,5 mil utanför stan, jobb, potensiella barnvakter och all annan bekvämlighet. Min man jobbar borta på veckorna och jag jobbar varannan helg. Summan av det blir lite tid till hästarna och lite tid för oss.
Vi känner att vi bara mockar och fodrar hästarna, vi hinner inte rida speciellt mycket. Samtidigt är det ett ganska dyrt intresse om man inte kan rida.

Vi funderar nu i två olika banor: antingen flytta till en annan hästgård närmre stan eller villa i stan, behåller en häst som vi då inackorderar. Allt för att underlätta och kanske kunna ha mer tid för att kunna rida.

Nu till mina frågor: Tror ni att vi får mer tid över om vi bor i villa och inackorderar? Får man mer tid över när barnen blir äldre eller blir det annat som tar tid? Jag känner att jag ger upp min dröm om jag skulle sälja mina hästar och hålla upp några år, samtidigt som jag inte knappt hinner rida och bara går runt med dåligt samvete.
Är där någon med egen erfarenhet? Någon som har ändrat sin hästhållning i samband med småbarnsåren?

Tacksam för goda råd!:)

Sv: Sälja hästarna i samband med småbarnsåren?

Det finns flera trådar i ämnet ang hästar/småbarn så prova att söka lite.

Jag stallade upp på en lösdrift (med tillgång till stall, sadelkammare, ridbana etc.) före barnen föddes. Det var det bästa jag gjort!

Inga tider att passa utan kunde åka ut när det passade familjen. Tack vare en stor och kuperad lösdrift fick också hästen ordentligt med rörelse även om det gick någon dag utan ryttarmotion.

Tillgång till barnvakter samt att man bor nära jobb och förskola är en enorm tillgång. Vi har 5 resp 10 min cykling till jobbet, förskolan utanför huset och båda våra föräldrar i stan och det har underlättat enormt. Vi har båda kunnat gå ner i arbetstid så barnen går inte mer än halvtid på förskolan. Det trivs förträffligt där men det blir aldrig "för" mycket och vi känner också att vi har gott om tid med barnen.

Senast ändrad:

När ungarna blir äldre så får man mer tid över och kan dessutom ta med dom till stallet och från och med tre årsåldern så kan man ju låta ungarna rida runt lite i paddock på shettis eller snäll äldre läromästare......

Så gjorde jag fast jag hade ju i och försig bara kvar äldste pållen...

I sjuårsåldern så fick dottern en egen ponny och det har gått bra så nu är det dags för dressyrponny till tjejen som börjar i sjuan till hösten.;)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 943
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
13
· Visningar
1 268
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 318
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
620

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka