Sälja häst till ridskola

Sv: Sälja häst till ridskola

På vår ridskola finns inga nybörjare... De som har ridit kortast tid har ridit i fem år, då den senaste nybörjargruppen startade. Så alla ridskolehästar får faktiskt inte gå med nybörjare.

snigelfarmor skrev:
Jag har inga bra erfarenheter av ridskola, och även om hästarna har det rent under hovarna finns det annat som lagen inte kan förhindra..

:bow: :bow: :bow:

Exakt min åsikt. Jag som den person jag är (!) baxnar över hur lättvindig lagarna är, och ibland idiotiska (minns hotet mot Lojstarussen för en tid sedan) Sen att det finns dispanser mot än det ena än det andra pga att RIDSKOLAN anses vara en sån viktig MÖTESPLATS ochbetyder så mycket för det lilla Norrländska samhälle jag nu råkar bo i. Men hur hästarna mår det är skitesamma :mad:
Men nu är det ju så som med allt annat, jag anser tex inte att god hästhållning är lika med hästar på stall som glor in i en vägg - de två-tre timmar de får stå i en sandpaddock och två timmar de går lektion.
Men det är ju jag.
Det finns ju de som på allvar inte ens låter hästen gå i hage utan blir ledd typ en timma om dagen istället. Hur hästvänligt det nu inte är.
Och för dem är det säkert hur bra som helst på en ridskola.

Hej! Jag sålde min ponny till en liten ridskola som inte har ett ridhus( min ponny tycker inte om att va i ridhus). Jag tycker att han fick det bra där, eftersom han älskar att bli ompysslad, och det blir han där. Han rids inte fler än 1-2 lektioner per dag och då oftast knatteridning/nybörjare.
Om jag hade sålt han till en privatperson så kanske denna skulle tappa intresset och då skulle ponnyn kanske bara få gå i en hage och skrota.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 332
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
629
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 135
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 457
Senast: Häst_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar