K
Krummi
Känner mig osäker på om det var nån vidare bra ide att gå med på att en av mina vänner ska få köpa mitt korsningssto på 3 år. Jag gick med på att han skulle få betala stoet i slutet av ocktober. Dock handlar det inte om nån större summa. Jag pratade med honom i mitten av ocktober och frågade när han tänkt betala och fick då till svar antigen slutet av ocktober eller mitten av november trots tidigare sagts sista ocktober
Jag kände då att jag behövde fråga om det var helt säkert att jag skulle få pengarna senast mitten av nov och det var inga problem sa han. Jag förklarade att det var viktigt att jag skulle få pengarna senast utsatt datum och det skulle inte vara några problem. Men just nu känner jag mig otroligt osäker på att jag verkligen kommer att få pengarna då. Vi har endast muntligt av tal då stoet fortfarande bor kvar hos mig i väntan på köpet. Vad gör jag ifall han inte betalar utsatt datum? Säljer henne till nån annan? Jag vill verkligen att affären ska klar både för min, stoet och köparens skull, dels för att jag vet att hon får det bra hos honom och det är svårt att hitta en lämplig köpare åt henne då hon är rätt tuff men även en liten del att vår vänskap inte går i kras
Jag vill verkligen inte stöta mig med honom utan ha kvar honom som vänn, men kan inte
heller behålla stoet i en evighet, då varken tid eller energi finns till att utbilda och träna
henne då jag känner mig otroligt obekväm med stoet på många plan.
Jag vet inte riktigt vad jag vill med tråden annat än prata av mig lite då jag inte har nån annan att prata med...
Ursäkta rörigt inlägg, hoppas ni kan ha översende med det.
Jag vill verkligen inte stöta mig med honom utan ha kvar honom som vänn, men kan inte
heller behålla stoet i en evighet, då varken tid eller energi finns till att utbilda och träna
henne då jag känner mig otroligt obekväm med stoet på många plan.
Jag vet inte riktigt vad jag vill med tråden annat än prata av mig lite då jag inte har nån annan att prata med...
Ursäkta rörigt inlägg, hoppas ni kan ha översende med det.