Sälja eller behålla stallkattungar?

Sv: Sälja eller behålla stallkattungar?

TS är en tonåring som går på gymnasiet.
Så jag antar att det är mamma veterinär som egentligen står för kalaset.
 
Sv: Sälja eller behålla stallkattungar?

Ja det gör det ju då. Jag har inte läst något av det Ts har skrivit tidigare men det är ännu en sådan alltså. Praktiskt att vara både veterinär och hovslagare :angel: Finns nog inte så många sådana skulle jag tro :p
 
Sv: Sälja eller behålla stallkattungar?

Och jag vill helt ärligt bara veta receptet på att ha råd med allt de har råd med på en veterinärlön! :angel:
 
Sv: Sälja eller behålla stallkattungar?

Om man är mamma till en tonåring så har man ju haft litet tid på sig.

Några goda husaffärer och så kan ordna med det.
Och litet tur.
Jag skulle ha råd på en halv bussförarlön om jag ville.
Men det är inte bussförarlönen som betalar för kalaset.
 
Sv: Sälja eller behålla stallkattungar?

Jag hade tänkt sälja kattungarna men de har blivit så fästa vid varandra och jag har inte riktigt vågat chansa då jag vet att min ena hona blev typ deprimerad och letade/skrek efter två kattungar jag sålde förra sommaren, hon höll på tills vintern alltså i ett halvår och sen gav hon upp.

Jag har aldrig haft kull själv, men det här lät ovanligt, jag brukar läsa att kattmammorna blir less på sina ungar och ofta inte alls trivs med att de finns kvar i deras närhet. Även om nu denna hona var ledsen i fjol så skulle jag inte tänka på att behålla dem för hennes/mammornas skull.

Själv skulle jag definitivt försöka hitta nya hem till alla ungarna, nu har jag inte stallkatter utan innekatter, men jag tycker att tre är för många att hålla reda på. :rofl:
 
Sv: Sälja eller behålla stallkattungar?

Eller så gav hon bort kattungarna när de var alldeles för unga = orolig mamma...
 
Sv: Sälja eller behålla stallkattungar?

Limona: Kattungarna var ungefär 3-4mån när jag gav bort dem, alltså inte för unga :)

Em-pirre: Jag går i online-skola så sköter det mesta härhemma och hjälper till i Sofie Lexners stall på helger, mamma jobbar, min syster jobbar och min "låtsas"-pappa jobbar så typ alla hjälper till att betala :P Ska också inackordera 11 hästar för 4000kr /mån så de boxarna inte står tomma.
 
Sv: Sälja eller behålla stallkattungar?

Fast nu har ju flera berättat att ditt stall inte finns på riktigt. Såna som bor i Saxtorp. Fast det är väl lite OT.
 
Sv: Sälja eller behålla stallkattungar?

Du kan definitivt INTE behålla kattungarna. Enligt lag, så får du inte ha fler än 9 katter om du inte söker särskilt tillstånd.
Mitt tips är, kastrera samtliga vuxna katter omedelbart. Börja med mammorna, då de garanterat redan är dräktiga igen. Abort går att göra samtidigt med kastrering.
Sedan säljer du ungarna. Se till att vaccinera och gör allt bra med ungarna, och ta bra betalt för dom, så dom har större chans att hamna hos seriösa köpare.
Hur gamla är ungarna nu?
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har haft fertila djur i många år och under vissa perioder är ju honorna lite mer bananas. Helt normalt. Honan jag har nu är 2 1/2 år...
Svar
4
· Visningar
1 158
Senast: Corax
·
Övr. Katt Jag förlorade min partner in crime sedan nästan femton år, i fredags. Saknaden är avgrundslös och jag tycker att allt saknar mening...
2
Svar
25
· Visningar
2 852
Senast: EmmaBovary
·
Övr. Katt Hej Vi vet inte vad vi ska göra... Vi har bott på landet i 16 år och haft många katter i omgångar. Nu under jul har vi på kort varsel...
Svar
2
· Visningar
1 436
Senast: Lingon
·
Övr. Katt Nu behöver jag lite hjälp! Jag och sambon har tre katter som fungerar bra ihop! Två äldre, en hane och en hona på elva år. Samt en hane...
Svar
1
· Visningar
974
Senast: Elisha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp