Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
mul skrev:Hon har gett hästen en ärlig chans och tar sitt ansvar som ägare som jag skrev senare..
Panikie skrev:Herregud! om hästen inte är sjuk? varför ta bort den? visst den e säkert jätte kneppig i sitt psyke osv, men ge dej en till chans då? sätt ut en annons o kolla av, eller varför inte igen säger jag det, SKÄNK BORT HÄSTEN SOM GÅVO HÄST TILL SVENSKA HÄSTARS VÄN!
gå in på deras hemsida och läs,
hästhandlarjävel skrev:Har du redan glömt denna tråd?
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=551163&highlight=v%E4rde+p%E5+slakth%E4st
ghost skrev:Jag läste nån tråd som berörde Svenska Hästars Värn för ett tag sedan där det avråddes bestämt att koppla in dem???
Förmodligen är det jag som inte dattar eftersom jag aldrig behövt engagera mig i sånt men är inte SHV till för hästar som är vanvårdade? Om det skulle ta emot alla avdankade passlösa travare och hibbyavlade korsningar som inte ägarna vill/kan (ja båda orsakerna förekommer) skulle de förmodligen inte existera som organisation inom kort???
TS: Ursäkta mitt avvik från originalfrågan men det känns som om din häst får BRA omvårdnad medan den finns kvar.
Jag ställer mig lite frågande till dessa som hävdar att har man skaffat sig en häst med problem ska man ta mig sjutton ta hand om den tills den dör. Om man skaffar sig en häst som inte lever upp till förväntningarna men är fullt fungerande så kan man ju alltid sälja den vidare men om man ställer frågan om att ta bort/sälja en travare som inte passar som travhäst då blir det ramaskri???
Ändå är det bara ett fåtal som är intresserade av att ta sig an en sån och det finns så många att det är enklare att hitta en utan sådana problem som du beskriver.
gejsa skrev:Svarar dig en sista gång. Orkar inte sitta här och tjafsa. Hon skrev själv att hästen inte hade ont. Varför ska man då slakta? Läs först och skriv sedan. Jag tycker inte att du eller någon här på buke är kapabla att tala om för henne om hon ska slakta eller inte. Du har inte sett hästen eller tjejen ifråga. Inte jag heller. Men jag tänker ofta på hur gammal är hon, vad kan hon. Är hon själv kapabel att kunna bestämma sånt. Så sitter folk här och säger slakta den du. Och då gör hon det bara för att bukefolket har skrivit det. Nu är det slutresonerat för min del. Kommer ingenstans genom att sitta här och älta i allt som jag känner att jag redan har skrivit förut.
*Maria* skrev:Och varför skulle jag följa majoriteten? jag har inte bett någon bestämma åt mig, vill bara ha åsikter och hjälp. Vill veta vad folk tycker. Jag har inte skrivit " säg hur ni skulle göra så gör jag det oxå" Vet ju aldrig vilka som är seriösa eller bara ute efter att tjafsa. Jag tycker inte min ålder hör in här men om du tänker på att jag har fem hästar o tre uppfödningar så är jag väl knappas 13 år? Min pappa har hållt på med hästar väldigt länge och jag är nästan född på en häst rygg så mina kunskaper behöver inte ifrågasättas. Det var inte heller det som tråden handlade om. Ville ha ett rakt o enkelt svar vilekt jag oxå fått av vissa och det är jag tacksam för.
gejsa skrev:Nu orkar jag bara inte sitta här och tjafsa längre med er. Jag bara säger en sak till LÄS vad hon skrivit.
Hon orkar inte fortsätta. Men kan nog fortsätta som ridhäst men behöver då en lätt ryttare. Hon VILL inte att hästen ska fortsätta att tävlas. Då har man väl inte gjort allt eller hur?
Om man inte själv orkar och som hon även skrev inte hade råd att ha 5 hästar, så skulle jag faktist leta efter ett annat hem åt hästen. Se om någon annan orkar att fortsätta. Vilket det säkert finns. Det finns så mycket hästfolk överallt så det vore ju konstigt om det inte fanns det. :smirk:
Ja jag har blivit avstängd några gånger vad nu det hade med saken att göra?gejsa skrev:Nej, den har jag inte glömt. Men eftersom du byter namn stup i kvarten så vet man ju inte vem man "pratar" med. Men du har ju blivit avstängd flera ggr tydligen. .
gejsa skrev:Och dina namn gör ju att man förstår att du mest är ute för att vara elak mer eller mindre.
Rättelse, jag har EJ hetat Olinda, däremot, prince77,scan,pitbull och nu hästhandlarjävelgejsa skrev:Du har ju hetat Olinda, pitbull och nu hästhandlarjävel.
Tyvärr ser jag inte det, däremot ser DU hur dum DU var(är)?gejsa skrev:Om du läser din egen tråd så ser du ju hur dum du var.
gejsa skrev:Du skriver inte på ett bra tag varför du ska avliva.
gejsa skrev:Konstigt att du överhuvudtaget får skriva här på forumet.
Så fort det inte passar dig så är man bråkiggejsa skrev:Så mycket du har bråkat här.
gejsa skrev:Men jag har iaf bestämt mig för att inte svara dig på några inlägg pga din attityd.
gejsa skrev:Så dig vill jag inte ödsla mer tid med tyvärr.