Sälja beg Täcke?

S

Sweet

Har ett utetäcke hemma som inte passar min häst riktigt bra, det är ett Shires Stormbreaker Plus och köpt förra året och använt ett fåtal gånger. Inga skador på det och jag är väldigt nöjd med det förutom passformen, hon får lite skav av det.

Går det att sälja begagnade täcken? Hur mycket ska man sänka priset ungefär? :confused:

Ska man sälja något begagnat så ska det definitivt vara billigare än att normalpriset på varan. Jag har sålt ganska mycket på annons (inte bara hästsaker), och jag har fått allt sålt.

Jag resonerar som så att är det saker jag inte använder, så är det bättre att sälja till ett pris som folk vill köpa till än att grejerna ligger kvar hemma hos mig och samlar damm :)

Klart det går att sälja begagnade täcken. :)
Men tyvärr sjunker dom ju en del i pris, du kanske kan få 60-70% av vad du betalade för det om det är i "nyskick". Dvs, helt, rent och frächt.
Svårt o säga exakt pris, beror ju på om man hittar rätt köpare. ;)

Liknande trådar

L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 269
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Min häst behöver av hälsoskäl vara täckt över ryggen vid risk för regn. Han fick fairfields flugtäcke med regnrygg förra året och det...
Svar
4
· Visningar
1 397
Senast: Ace
·
Gnägg Hej! Tyvärr så är det så att älskade hästen måste fortsätta vidare till ett annat hem pga att vi kommer att flytta hem från Dubai till...
Svar
8
· Visningar
2 364
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Deras egna täcken alltså, JH collection, Fairfield och vad de nu har. Inte om de säljer andra märken. Hur är de i passform (ponnyer åt...
2
Svar
27
· Visningar
6 005
Senast: Meggan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar