Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det handlar om lokal och inte så höga klasser, det är därför jag tycker det är så onödigt att hålla på att sänka. Om man hoppar på 1,20 eller högre kan jag förstå att man som första språng inte vill ha den höjden.Choklad skrev:Du kanske skulle prova med att säga till dem istället för bara sura.
Vilken nivå gäller det här eftersom du tydligen råkar ut för det väldigt ofta?, Klubb, lokal, regional, nationell eller elitnivå?
Cyllene skrev:Jag hoppar också alltid lägre på framridning än på tävling.
Förutsättningarna på framhoppningen är sällan densamma som inne på banan. Tränar hoppning gör jag som sagt var hema, på tävling vill jag bara ha sprången som uppvärmning och för att testa kontrollen - och då spelar inte höjden så stor roll om dte handlar om +-30 cm...
Kan inte hästen hoppa tillräckligt högt så fixar jag inte det på tävling.
Däremot så håller jag med om att om man ändrar på höjder på hindren så ska man göra det så det inte stör de andra. Men är man lite snabb och smidig så är det inga problem!
Bison skrev:Mkt bra svar
Mig gör det inget att man sänker så hästen kommer över, man måste ju känna empati för andra o inte vara så satans egocenterad, det finns ju två hinder kvar iaf, du kan väl be dina medhjälpare slänga upp krysset åt dig???
Sen håller jag med om att man inte kan hålla på i en evighetet med samma hinder.
Visst ska man ha förståelse för andra men när det bara finns två hinder på framridningen då har man inte så där jätte mycke att välja på. Och varför är jag så "satans egocentrerad"? Då är väl dom som tar ett hinder i besittning lika "satans egocentrerad" dom med?Bison skrev:Mkt bra svar
Mig gör det inget att man sänker så hästen kommer över, man måste ju känna empati för andra o inte vara så satans egocenterad, det finns ju två hinder kvar iaf, du kan väl be dina medhjälpare slänga upp krysset åt dig???
Sen håller jag med om att man inte kan hålla på i en evighetet med samma hinder.
corzette skrev:Nu tycker jag du (och de andra) som klagar på sänkningar av framhoppningen e lite kinkiga... För samtidigt säger du "Du kan inte lära en häst att hoppa på framhoppnignen, det får man göra hemma" men dåså då är det ju inget problem att nån sänker för era hästar/ponnier kan ju redan hoppa .
Var själv på hopptävling med min häst som hästskötare och vi hoppade nog inte ett enda språng på tävlingshöjden, det behövs liksom inte, hon skulle bara värmas upp. Kan åxå meddela att det är inte många av "storfräsarna" som sitter å hoppar fram på de höga höjderna, utan även de tar bara ett par språng och gärna på lägre höjder än klassen e på. Kolla senaste ridsport där de står just om hur många landslagsryttare hoppar fram !
Det håller jag också med om.shampiz skrev:Håller med dig helt och hållet.
Själv blir jag irriterad på alla som höjer hindrerna på framhoppningen så att framhoppningshindrena är högre än banans höjd.
tio-i-tre skrev:... eller dom som envist skrittar på spåret i stället för innanför
Ponny1 skrev:Men som många sagt redan så hoppas det väldigt mycket på framridningen ibland . En del hoppar 10 till 20 språng och då kan man ju tänka sig att de har hoppat en bana på framridningen också .
foxtrot skrev:DET är något av det värsta! Jag kan inte hjälpa det men visst , hästar sparkar surar på varandra, länker hinder osv. men att dom som skrittar skrittar PÅ spåret när man ska hoppa fram , det är d mest irriterande