saknar pass!

my2004

Trådstartare
Mitt sto som jag köpte för ett par månader sedan har bara sin stambok och saknar pass o licens.
Får jag inte tävla lokalt med de gamla handlingarna?.
Hur lång tid tar det att få sitt pass om jag lägger stamboken o passansökan på lådan på måndag?

Sv: saknar pass!

nej det får du inte, det är lag på pass.

Det tar olika lång tid beroende på förbund.

Har väntat mer än 1 år på ett. Har tävlat under tiden då jag fick papper på att dem hade fått in ansökan och det var under "bearbetning" Sen att det har tagit as lång tid kvittar ju man kan ju inte mer än ringa och höra hur det går och vänta:D

Uj. Det är olika. Fjordingens fick jag på ett par veckor, efter att ha skickat med en trevlig lapp om att jag behövde det till ponnyallsvenskan.. ;)
Hästens (svenska hästavelsförbundet) fick jag inte fören efter betydligt mer än ½ år.
Men nu tycker jag inte att det borde vara lika många som vill ha pass, så det BÖR inte ta så lång tid.

det är väl fortfgarande så att det är jordbruksverket som har krav på pass, inte ridsportförbundet? Bara du har vaccinationer osv så TROR jag att du får tävla tills du fått ditt pass. Det gällde iaf förra året, vet inte om det är samma i år.

Man behöver inte pass för att tävla, i alla fall inte lokalt/regionalt. Min häst har inte heller pass. Men du måste ha licens.

Du får tävla utan pass. Min gamla ponny har inte fått sitt pass ännu men han tävlas för fullt. Licens...det måste man väl ha först vid regionala tävlingar har jag för mig?

Om du får tävla eller ej ska jag låta vara osagt eftersom jag tycker att reglerna minst sagt är lite bökiga att förstå.

Dock är det så att hos vissa avelsförbund kan man få prioriterad handläggningstid mot en extra kostnad. Det gjorde vi med en ungponny jag red förra året (avelsförbund ASRP) då fick vi betala ytterligare 500:- och fick passet en vecka senare. Du kan ju alltid kolla med ditt avelsförbund om man kan göra likadant där.

Lycka till!

okej, har som sagt ingen koll på det här året. Har ingen häst för tävling det här året iaf.

lokal får man tävla utan pass eftersom man ändå inte behöver licens. Men på regional så behövs både licens och pass.

/Diabetikern som väntar på passet

Du behöver inte pass för att tävla, men som flera sagt är det lag på pass, så skicka in så fort som möjligt. Om det är ponny behöver du mätintyget och för att få det behöver du ett registreringsnummer i svensk rasförening, men om den redan har gamla papper så har du ju det. Likadant med licensen som du behöver vid reg tävling och högre.Så byt ut de gamla papperna mot pass, men tävla bör du kunna göra ändå. Lycka till!

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 334
Senast: Lady_S
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 257
Senast: malumbub
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
712
Senast: tara
·
  • Artikel Artikel
Dagbok ..... Ungefär april-juni är de månader som jag tycker det känns bra på jobbet. Jag tror att det beror på att dagarna då börjar bli...
Svar
0
· Visningar
384
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka