Sv: Saknar något?
Det är svårt att veta om hon behöver mineraler men helt klart så är hennes gnagande en ovana precis som krubbitning, vävning eller annat som hästen gör för att den blir stressad.
Det kan ju vara så att hon numera får tillräckligt med foder men att hon tidigare inte fick det och då lade sig till med den här ovanan/olaten.
(Jag vet en häst som började krubbita på betet som ett åring, hon tog stöd på den enda pinnen som fanns att ta stöd på, en pinne som saltstenen satt på. De övriga pinnarna hade isolatorer på ovansidan och ström i tråden så en enda pinne, på ett stort sommarbete

hon var uttråkad och de fick ta henne därifrån eftersom hon bara stod och bet istället för att äta, så det behöver inte vara brist på mat utan kan vara att de inte trivs med sina kompisar)
Om din häst har allt hon behöver, dvs kompis, mat i tillräcklig mängd och sly/träd att gnaga på och saltsten då är det läge att stryka på tjära eller annat medel som smakar illa på stolparna eller sätta distans isolatorer så att hon inte kommer åt dem alls.
Normalt sett är inte impregneringen på stolpar farlig om de kommer emot eller kliar sig (som det är på telestolpar, det kan räcka att hästen kliar sig så kan den med tiden få förgiftningssymptom) men att gnaga/äta på impregnerade stolpar är ju givetvis inte bra.
Jag har hört talas om hästar där man funderat på om de har blivit beroende av medlet man impregnerar med, men hur stor sanning det är i det vet jag inte.
Jag hade provat att ställa in en mineralbalja brevid salstenen, då har hon mineraler om hon behöver.