Heja! Kämpar ju med Skroffans vikt också men hon måste äta sitt njurfoder så det blir inte mycket spelrum där, i synnerhet som hon av och till har problem med gastrit.Tyvärr inte då jag inte har tillgång till bil (och det finns enbart inom Anicura, vilka visserligen är superbra men även svindyra...).
Blev ändå glad igår, för då ställde jag båda kortbeningarna på vågen - jag brukar göra det med jämna mellanrum för att ha lite koll. Mini hade faktiskt gått ner 1 hekto under senaste 2 veckorna, så vi är nog lite på rätt väg ändå (vi startade på 5,8 kg för 2 månader sen och är nu nere i 5,5. Det går inte fort, men ändå.). Tyvärr hade även racer-Polly gått ner ett halvkilo av bara farten, så där få jag öka maten nu istället
Två hundar av samma ras, som båda är med på lika långa promenader - men Polly bränner nog fyrdubbelt så mycket kalorier mot vad Mini gör trots att båda kutar, busar mm - men Polly är mer högexplosiv vilket gör sitt till....
Tycker dock att det går att dra ner lite, lite när hon äter psylliumhusk men det är så marginellt så jag kanske bara inbillar mig...