saknar hoppningen

I

Icebabe_1

jag är ju rädd för att hoppa nu mera efter vi gick omkull min förra häst och jag,har ju provat på att hoppa efter det,( värdiga forsök tycker jag),men jag gav upp,rädslan sitter för djupt.

men endå står man der å längtar när andra hoppar,tänker tilbax när man själv var över höga hinder,man tittar på alla rosetter man har hemma,tänker tilbax hur kul det var att hoppa och få een fin rosett.

jag undrar...kommer jag nånsin att klara hoppa igjen?
klarar jag nån gång rida en liten tävling åter igjen?

nån som förstår känslan man har,nån som varit med på liknande men vann över rädlslan?

Sv: saknar hoppningen

Lite tankar från mig.
Simma lugnt, som Uggla säger.
Börja med att rida över bommar och cavaletti. Ta sedan mycket låga hinder och höj inte förrän du känner dig säker på den höjd du rider just nu. Låt det ta tid att komma tillbaka.
Kanske löshoppa hästen? Så du ser att hästen kan det där med hoppning, eller rid någon häst som du "bara behöver följa med över hindret" (kanske på en ridskola)Om nu inte din häst är så menar jag.
Ta helt enkelt ett steg i taget och försök att inte forcera fram något du inte är redo för just nu.

Lycka till!!!

god ide,ridskola.
det hadde jag inte tänkt på,
der borde det ju finnes hopptrygga hästar,
skall gänast ringa rundt å kolla imorgon.
problemet är ju det att jag gillar inte dom ridskolor som finnes i västerås,har bara hört dårliga saker om dom,pluss att jag inte vill rida med massa andra folk....vill va ensam ifall vi går omkull eller jag blir återigjen hysterisk....

men tack för iden,skall kolla upp det der pluss privatleksjoner.

Sv: saknar hoppningen :bump:

HEj !
Du har i alla fall en häst som hoppar .. :cry: min häst bara reser på sig hela tiden , hon hatar att hoppa jag har aldrig varit så jätte intresserad av hoppning men nu när min häst verkligen hatar att hoppa så längtar jag väldigt mycket efter att få tävla hoppning .
Det jobbiga är att hon itne går någe bra i dressyren heller ..
Men det går ju framåt ialla fall . på ett drygt ett ½ år har jag fått henne att tillåta att jag leder henne över bommarna :banana:

jag tror aldrig att hon kommer att kunna hoppa "normalt" .. :crazy:

när jag provred henne hoppade hon ÖVER en SHETTIS ! istället för över hindret som stog bredvid shettisen . så det som retar mig är att hon är enormt duktig på att hoppa ! det är bara ngt som spökar :eek:

men som sagt .. man saknar hoppningen !

Tja..
Jag skulle tipsa om att rida en lugn och trygg häst som alltid hoppar oavsett avstånd mm.
När du blivigt trygg på den kan du rida den du gick omkull på..
Eller att börja rida över bommar eller pyttehinder, så du får självförtroende så inte din häst känner av det.

Min häst har botat ett par hopprädda personer, du får väl komma och rida honom.. :bump:

Lycka till :banana:

Liknande trådar

Relationer Varning, långt inlägg. Jag har skrivit förut att jag dejtade en kille via nätet som skickade mycket dikter och dylikt, som dock var...
2
Svar
28
· Visningar
5 163
Senast: Twihard
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 388
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ridskoleridningen har kommit igång igen på allvar efter sommaren nu. Förrförra veckan fick jag rida en dressyrlektion på lakritstrollet...
Svar
0
· Visningar
405
Senast: cassiopeja
·
Hoppning Hejsan! Idag var jag på min första hoppdebut! Gick absolut så dåligt man kan komma... Skulle hoppa LD och LD+ Och blev utesluten i båda...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 752
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar