Saknar "Dressyrmeating"!

Zindy91

Trådstartare
Är det bara jag som sknar meeting i Dressyr? Det finns några få på reg/Nat nivå men inte mycket mer vad jag vet. Känner du till något annat?

Vore det inte skoj att åka ut en helg och tävla dressyr?

Jag saknar iaf meeting i dressyr

Diskutera gärna :)

Sv: Saknar "Dressyrmeating"!

Det är väl lite olika var man bor såklart men Umeå hade ett stort meeting i dressyr förra året regionalt med rejält med prispengar. De kommer ha meeting i år igen.Tvådagars meeting vet jag några stycken iår på reg nivå men det är ju i Norrland.

3 små gummors cup i Gyttorp är för både ponny och stor häst, brukar vara både lok/reg klasser.

Vikbolandet har varje år en Sommar Cup
både ponny och häst på reg nivå (la)

Laholm i juli brukar jag åka på det är ju från lokal till nationell nivå. Det är riktigt roligt, brukar vara från onsdag till söndag.

Gå in på www.ridsport.se och klicka dig fram till tävlingsterminen så hittar du meetings from lok-nat för hela året =)
De flesta ligger under sommarlovet för det är då folk kan åka....

Jag håller med om att det är synd att det inte finns fler.
Var själv i Umeå förra året -galet långt att åka, men åh så roligt det var :bump:

Även Gnesta brukar ju ha en tvådagarscup på sommaren - lilla rundan LA/MB och stora rundan MB5/MA1

De finns ju hur mkt meeting som helst!!!! Finns bl.a Vansbro,Avesta,Färjestad,Hagfors-Uddeholm,Malung å sen ska ju Hudiksvall ha nån maj/juni som jag inte har nån koll på vad det e för nått:o Men som sagt e det kanske mest runt Dalarna:angel:

3 små gummors cup i Gyttorp är för både ponny och stor häst, brukar vara både lok/reg klasser.

Deras meeting brukar vara väldigt trevliga! Rekommenderas! Men blir det inget i år? Kunde inte hitta något om detta när jag kollade tävlingsterminen?

Jag har varit där tidigare, men förra året var det katastrof!

Omöjligt att få tag i resultat och en vansinnig granne som saboterade för flera ekipage.

Jag har varit på 3 små gummor två år på rad ( men inte förra) trevligt ställe med bra personal men hälften av klasserna går i deras tält som är bedrövligt.
Hagfors-Uddeholm har ett meeting i Juli (sista helgen tror jag ) med mycket klasser på dubbla banor. Trevligt!!!
Håbo utanför Enköping har också ett meeting i typ juni. La runda och Msv rundan.
Malungs ridklubb har också i juli. La/Msv
Vansbro har två meeting. Ett på våren med högre klasser och ett på hösen med LA/Msv
Högbo ridklubb i Sandviken brukar ha minst ett. Ett i typ aprill och även ett senare. Så bo man i mittsverige, så finns det massor att åka på :)

*kl*

I Norrland har vi nästan bara två- eller tredagarsmeetings när det är tävlingar på regional nivå. Tex. min hemmaklubb Umeå Ryttarförening ordnar i år två tvådagarsmeetings och ett tredagarsmeeting för stor häst på regional nivå.

Jag antar att det beror på att vi har längre avstånd till tävlingarna här, man åker inte 25 mil för att tävla en endagars tävling... Eller så är det för att vi tycker att det är så himla roligt att ordna tävlingar och tävla! :laugh::bump:

Förra årets fyradagarstävlingar som bla. PrinceFair nämnde var en riktig höjdare, och målsättningen är att det blir en repris 2010! Årets sommartävling blir bara en tredagars så att vi hinner vila upp oss lite. :angel:

Meetinget i Björbäck och i Laholm är två mycket trevliga tävlingar som jag kan rekommendera.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Foder & Strö Vi vet ju att hållbarheten på en öppen hösilagebal bara är några dagar i sommarvärme. Det finns studier gjorda på ompressning av stora...
Svar
7
· Visningar
880
Senast: Lejd
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 332
Senast: Lady_S
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 543
Senast: Raderad medlem 149793
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar