Säkert vårtecken!!

S

snusmumrik

Våren är på gång!
Långa vinterhår bara rasar från pållan!
Alla andra i stallet ser ut ungefär så här :crazy: när jag står ute och ryktar...deras stackars halvblods- och arabpälsar (som gått täckade hela vintern) är ju nada jämfört med 10 cm isis-päls :love:

Har era börjat fälla än, eller är det fel på min :confused:

Snusmumrik :banana: :banana: :banana:

Min häst (som inte är en islandshäst iof ;) men har mycket lång vinter päls) har också börjat släppa massor av päls nu :p. Snart är det vår... :)

den massiva pålsfällningen har inte börjat än, men det börjar lossna en del.

:) här vadar vi i hår! Började lite grann för två veckor sedan o nu är det full race!

Sista veckan har pälsen börjat att rasa av hästen.
Nu känns det verkligen som om våren är på väg! :)

Mitt islandssto började fälla före nyår, men hon fäller litegranna hela tiden ända fram till midsommar ungefär. Det blir aldrig någon mängd på en och samma gång...

Lite smått men det "värsta" har inte kommit igång än på min isis.
Med min shettis är det därimot värre. hon är som en hårboll som det bara yr päls ifrån

Jodå! Det finns hår överallt känns det som när jag fixar med ridhästen. Men i år släpper han några veckor senare än de två senaste åren faktiskt.

Gammeln börjar släppa så smått, han var dock väldigt sen förra året av olika orsaker.

Geysir har satt igång "storfällningen" förra veckan. Vanligtvis så brukar han fälla långt in i Juni! Sen är han snygg en-två veckor innan han sätter vinterpäls igen :p
Men iår ligger jag steget före! Jag har införskaffat en "magisk kam". Den är väldigt effektiv! Så nu kanske han är snygg i tre veckor istället :D
/Charli

Jodå, några hår trillar allt bort...Men det är fortfarande väldigt kallt här.

Är det bara min häst som inte har börjat fälla?? :confused: :eek:
Men det kommer nog snart...

Jodå, Thytur har tappat alla långa hårstrån på hals och ben och så, resten är också påväg av i en rasande fart. Äntligen kan man spänna remmar och sadelgjord utan att dra honom i pälsen!

Liknande trådar

W
Hästmänniskan Vet inte om den här är på rätt ställe men om den inte är de så vore de toppen om någon kunde flytta den? :) Hej. Behöver skriva av mig...
Svar
10
· Visningar
3 131
Senast: a1agnlju
·
F
Hästvård Hallå, nu är det så att jag behöver hjälp. Jag har en islandshäst på snart 21 år, vilket inte är en ålder för en islandshäst. Hon har...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 976
A
Hästvård Behöver verkligen hjääääälp!:crazy: Jag har en d-ponny, korsning russ/halvblod. Han får väldigt mkt vinterpäls, men är väldigt frusen...
2
Svar
32
· Visningar
3 741
Senast: Antonia
·
Islandshäst Nu är detta säkert en diskussion som är uppe ofta... Ursäkta om jag egentligen borde hålla till under annan tråd. Jag konstaterar med...
Svar
15
· Visningar
1 779
Senast: evis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Skadade hästar och konvalescenter