Säkerhetsvästar

G

GeeBee

Nu vill jag verkligen ta reda på vilka säkerhetsvästar man egentligen får använda när man tävlar.
Det finns ju så många märken och jag undrar om man får tävla med en väst från Rider´s Company eller Tipperary ?

Sv: Säkerhetsvästar

Min väst kommer från Riders Company och jag får tävla med den, men det viktigaste är att den är Level 3, CE märkt och har beteckning EN 13158.
Kram Lina

Som hoppning_95 skrev stämmer beteckningarna hon har. Jag har en lapp ngn stans hemma där alla beteckningar som ska finnas står. Vet inte var jag har den, men på hopptävlingar är ju väst obligatoriskt tills du fyller 18. Om västen inte godkänd kan du diskvaliseras om ngn får för sig att kolla det. Men är står det level 3, EN 13158, och CE i så är den godkänd. Tänk alltid på att lappen kan ramla av, utan lapp kan man också bli diskad. Då finns det inte möjlighet att kolla om den är godkänd. Kolla alltid innan du köper en ny väst:D

Bland säkerhetsvästarna som har dragkedja fram och plattor ("sköldpadsväst") som tex Racesafe och Rider´s Company är alla godkända vad jag vet utom TIPPERY som var godkända t o m december -08 :)

Liknande trådar

Utrustning Ni som har uppblåsbara säkerhetsvästar (med gaspatroner som fyller västen när man trillar av), hur tycker ni att de fungerar? Skyddar de...
Svar
7
· Visningar
743
Senast: iNHALE
·
Utrustning I somras skapade jag en tråd om att köpa ridhjälm. Nu försöker jag välja en säkerhetsväst att köpa och det är precis lika svårt 🙈. Då...
Svar
11
· Visningar
877
Senast: Takire
·
Utrustning Jag behöver tips på bra säkerhetsvästar, vill gärna ha en bekväm väst men jag vet inte riktigt vilka västar som ändå är någorlunda...
Svar
7
· Visningar
870
Senast: __sofia__
·
Utrustning Igår föll dottern av nya hästen, och jag inser att vi behöver komplettera vår garderob med en airbag. Ni som har sådan när ni rider...
Svar
0
· Visningar
269
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Vilket är ert favoritgodis?
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur