säkerhetsväst..

Sv: säkerhetsväst..

Jag använder alltid väst när jag rider Kristall. Jag har en från Ingedams.com, en Ride lite. den är super bra, lätt och följsam väger knappt någonting.

Jag tyckte det var viktigt med att ha en väst som vägde lite, var följsam och var lätt att ta på och av. Den här har dragkedja fram och kardborre i sidan och på axlarna. Den är ledad mellan "plattorna" vilket gör den väldigt följsam.
Den är även tunn och har andas funktion.

Jag tycker att den här västen är riktigt bra som distansväst.

Jag tycker att det borde bli fler som använder väst inom distans då vi är väldigt oskyddade och ensamma på banan ifall vi skulle åka av. Och om vi åker av så kan det vara bland stock och sten. Har man då en väst så kan man klara sig bättre än utan. Kanske tom kunna full följa ritten....

sanni skrev:
hejsan...
rider för det mesta i säkerhetsväst, hur gör ni på träning och tävling?

Har inte skaffat någon än... red med en första gången när jag var på galoppkurs för ett par veckor sedan... Har tänkt att skaffa en att ha åtminstonne på hoppträning... Sen kan jag tänka mig att jag använder den mer, när jag väl har den..
Funderar på en som heter Race Safe.. eller Safe Race? Den består av små plattor och jag provade en som verkar mycket bekväm och följsam...

Det låter som en skön väst, men jag är nog lite trög för jag klurar mest på hur mycket de egentligen skyddar om de är tunna och smidiga. Det som jag har är obekväm och tjock som pansar, men man känner sig verkligen som om man har en rustning när man hoppar terränghinder med den och som den skulle skydda bra.
Skulle dock behöva en av den nyare generationen väst, men som sagt, hur mycket skyddar de? På vilket sätt?

Maja, vad är det för väst du har? den lät ganska bekväm! :)

Senast ändrad av en moderator:

Rider alltid med min Race Safe. När den är dags att byta blir det likadan fast den som är högre säkerhetsklass. Den just nu är jockeymodellen.

Finns ingen anledning att rida utan anser jag.

Liknande trådar

Utrustning Ni som har uppblåsbara säkerhetsvästar (med gaspatroner som fyller västen när man trillar av), hur tycker ni att de fungerar? Skyddar de...
Svar
7
· Visningar
732
Senast: iNHALE
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
476
Senast: MiniLi
·
Utrustning Igår föll dottern av nya hästen, och jag inser att vi behöver komplettera vår garderob med en airbag. Ni som har sådan när ni rider...
Svar
0
· Visningar
266
Senast: Emma-pemma
·
Utrustning I somras skapade jag en tråd om att köpa ridhjälm. Nu försöker jag välja en säkerhetsväst att köpa och det är precis lika svårt 🙈. Då...
Svar
11
· Visningar
860
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka