Säkerhetsväst????????

C

Cissi666

Hej alla.

Jag är inte själv någon western ryttare så jag måste bara fråga en sak.

Har hört att en nh/western tränare har sagt (till relativt små barn 10 år) att man inte kan/ska ha säkerhetsväst på sig när man rider western ridning, därför att den hämmar rörelsefriheten.

Stämmer detta????? :confused: :confused:

/C

Sv: Säkerhetsväst????????

Ja jag bryr mig då inte om, huruvida det hämmar eller ej.
Jag rider alltid med säkerhetsväst, hellre sämre rörelser än bruten rygg...
Men jag har då aldrig upplevt att det hämmat mig:D

Om någon säger att det är dumt med säkerhetsutrustning på barn så kan jag bara säga att det är kvalificerat BS!!!

Självklart ska du ha säkerhetsväst!!!!!!!!!!!!!

Kan inte ha varit någon etablerad W-tränare. Många av dom rider ju själva med väst...framförallt om dom ska rida andras hästar eller unghästar.:cool:

Människor med annorlunda åsikter finns ju inom alla disipliner.....

Att det finns olika åsikter vet jag ju. Det var bara det att jag undrade om någon hade märkt av det eller inte.

Tack för alla svar, nu kan jag hälsa min lilla kusin att hon kan ta på sig västen igen.

/C

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
852
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 748
Senast: Ninnurur
·
Anläggning Hejsan svejsan. Jag har lite frågor angående underlag som är mer tillfälligt till en ungefär 4 m lång och 5 m bred spilta med slang...
Svar
2
· Visningar
348
Senast: tara
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 788
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka