Säkerhetsväst?

Snuffsan

Trådstartare
Får man tävla dressyr med säkerhetsväst?

Jag har frågat för något år sedan och då var det delade åsikter om det, jag frågade då även förbundet, men fick inget svar.

Vet ni hur det är? Vi har unghästar som snart ska ut och debutera, och dom vill jag inte att dottern rider utan väst.

Vet ej svaret, men varför skulle man inte få det?
Om man har den under kavajen så syns den ju inte

Det står inget i TR om att du inte får ha det och jag har sett flera ponnyryttare rida med väst, iaf på lokal :)

Dom här ska bara gå lokal. De är hopp-ponnys som ska ut på dressyrbanan lite grann bara. I alla fall så länge vi har dom.

borde ju få de..

jag skyulle gärna rida med hockyutrutrustning? undra om man får de ? :D

men vad¨ska de komma fram och säga. ta av dej kavajen vi vill se om du har säkerhetsväst under? då e d bara att lossas att man ser ut så liksom, som en burk!

Jag skulle inte tro att man får tävla dressyr med säkerhetsväst. Det står, mycket riktigt som någon sa, inte i TR att man INTE får ha säkerhetsväst men TR ska tolkas såsom att allt som inte står däri är otillåtet. Därför tror jag inte att det är tillåtet.

/Lisa

Förra året var jag ute o debuterade med min unghäst. Mamma tyckte att jag skulle ha väst på mig. Men ingen påpekade något! Det var på lokala tävlingar.. :)

Min kompis har tävlat i väst flera gånger i dressyr :). Fast hon ser ju ut som en tunna :crazy:!

Så det går nog bra (inte så insatt :p) !

När jag gick min gröna-kort-kurs sa hon som utbildade (och aktiv i förbundet) att det var ok att ha säkerhetsväst även på dressyren. Hon sa att vissa dommare tyckte det var positivt.

Sv: Re: Säkerhetsväst?

Nu puttar jag den här tråden lite...Är det någon som vet något mer om vad som egentligen gäller?

Sv: Säkerhetsväst?

Nytt för 2005: det står uttryckligen i dressyr TR att säkerhetsväst är tillåten. Man får ha den under elelr över kavajen.

Liknande trådar

Utrustning I somras skapade jag en tråd om att köpa ridhjälm. Nu försöker jag välja en säkerhetsväst att köpa och det är precis lika svårt 🙈. Då...
Svar
11
· Visningar
858
Senast: Takire
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
890
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
472
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag behöver tips på bra säkerhetsvästar, vill gärna ha en bekväm väst men jag vet inte riktigt vilka västar som ändå är någorlunda...
Svar
7
· Visningar
870
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod