Säkerhetsväst

Jessiex84

Trådstartare
Har aldrig trivts med säkerhetsväst har ridit i 25år men ramlade av häst i helgen o bröt några revben. Nu kräver sambon att jag ska skaffa säkerhetsväst, så inser väl att jag borde skaffa en.
Tips på någon bra variant gärna med rörelsefrihet lättvikt.

Senast ändrad:
Jag använder endast racesafe. Den går inte att jämföra när det gäller rörlighet och lättvikt kombinerat med säkerhet (Finns en anledning till att det är den vanligaste västen både inom galopp och fälttävlan).

Hade Air-västarna kunnat användas som de är, utan en vanlig säkerhetsväst under så hade jag kunnat tänkt mig en sådan också, :)

Racesafe verkar väldigt bra men är ju rätt dyra finns det någon billigare som har liknande rörelsefrihet och säker förstås.

Jag tror att det till viss del är personligt vad man trivs med. Prova lite olika västar och se vad du tycker. Kolla så att de är godkända bara.

Har provat en billigare variant av airowear västen dock ej super billig som heter Demeter CRW. Tyckte den satt bra och var ok skön. Någon som har någon erfarenhet av den

När jag hade ridit på ridskolan i kanske två år bestämde ledningen att alla under arton måste rida med säkerhetsväst, så för mig blev det naturligt. Och de västarna var inga bekväma historier, så allt är ju bekvämt jämfört med dem.

Jag har en Ares CRW, som utseendemässigt påminner om Racesafe och jag tycker den är helt okej. Ett överkomligt pris och den är inte klumpig på. Den jag hade innan (billigare variant) var betydligt klumpigare.

Jag använder endast racesafe. Den går inte att jämföra när det gäller rörlighet och lättvikt kombinerat med säkerhet (Finns en anledning till att det är den vanligaste västen både inom galopp och fälttävlan).

Hade Air-västarna kunnat användas som de är, utan en vanlig säkerhetsväst under så hade jag kunnat tänkt mig en sådan också, :)

Man kan använda luftväst utan säkerhetsväst under om man vill hemma privat. Bara på tävling som det nog krävs mera.

Har aldrig trivts med säkerhetsväst har ridit i 25år men ramlade av häst i helgen o bröt några revben. Nu kräver sambon att jag ska skaffa säkerhetsväst, så inser väl att jag borde skaffa en.
Tips på någon bra variant gärna med rörelsefrihet lättvikt.

Jag åkte till hööks och provade alla dom hade. Hade tänkt köpa en som lätt med små plattor men satt inte skönt på mig så köpte deras med hel platta fram o bak. Så åk o testa en massa. Den man tror är skön kanske inte är det :)

Det bästa är att prova några olika. Jag har själv haft några olika men den som passade mej bäst är racesafen. Har testat billiga varianter på RS, varianter som har en stor platta fram och en bak men kom fram till att den senaste är den som är bäst för mej :)

Liknande trådar

Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Shixle
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
11 467
Senast: ii-ssa
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
4 218
Senast: JennyLz
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 878
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?