Säkerhetstänkande..

L

LaVidaLoca

Det pratas ju en väldig massa om säkarthet, anläggningsskisser, osv. Men vad hjälper det när reglerna inte följs? Idag var jag på lokal tävling. En fin anläggningsskiss fanns ju med på ryttatmeddelandet, men när man väl kommer till plats stämmer ju ingenting... Det fanns folk på ställen där det inte skulle finnas folk.. Iofs var det ju inte uppmärkt på plats... Fin anläggningsskiss, men inga skyltar på plats
om vart folk respektive hästar skulle befinna sig...

Men sen finns det ju oxå folk som inte tänker överhuvudtaget. När jag lastade ut min häst ser jag hur en kvinna låter sin dotter (iförd ett par flip-flops) hålla sin häst medans hon broddar... FLIPFLOPS nära en broddad häst, HALLÅ ELLER???:confused:

Sen, som vanligt vid hopptävlingar (och andra tävlingar) kommer någon på den briljanta idén att slänga upp flicka ca två år på en häst som står mitt i autostradan mellan framhoppning och Collecting ring. Jag menar bara... vad händer om häst x börjar sparka på den häst som flicka 2 år sitter på??? Finns det ingen tankeverksamhet alls???? Det är bara konstigt att det inte händer mer vid tävlingar pga att folk inte har något som helst säkerhetstänkande överhuvudtaget....

Någon som håller med?

Sv: Säkerhetstänkande..

Jag håller med till viss del.

Man ser ibland att det slarvas även när det är avspärrat.Såg tex för ett par helger sen hur arrangörerna flera gånger fick säga till såna som tävlat klart att de skulle inte stå inom avspärrningarna med sina hästar (de ville stå där för att det var skugga där,men publiken gick där)

På samma ställe sprang även folk omkring i gången som var avsedd för ekipage som var på väg in på banan.Rena turen att inget händer.

Men vad gör man när folk inte lyder trots utskickad anl.skiss,uppmaningar via högtalare och rena tillsägningar?Vi borde nog alla skärpa oss.

Sv: Säkerhetstänkande..

Håller med helt & hållet.
Var med som hästskötare på hopptävling, står med en häst som sparkar, då helt plötsligt ser jag hur ryttare kommer o rider förbi mitt i arslet på hästen jag stod o höll :mad: Som tur hände inget, hon hann förbi.

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 552
Senast: Fiorano
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
178
· Visningar
26 232
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
702
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det dags för hopptävlingsdelen av klubbcupen, och dags för mig att visa vad jag går för på en hinderbana. :p Bedömningen var...
Svar
0
· Visningar
434
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka