Säkerhetsrem

T

Tosa

Hur sjuttsingen sätter man fast säkerhetsremmarna till QH sele som har en D-ring i ena sidan och en hake i den andra? Den ska väl fästas i ringen på däckeln och i bukgjorden, men hur fäster man då sidan med D-ringen på? Eller har jag fått det helt bakom flötet! Förklara gärna med bild. :confused:

Sv: Säkerhetsrem

jag har ingen bild ,,,,men ska inte d ringen vara under tömmringen..Sen snurrar du remmen och fäster med haken.!!???!!

Menar du att jag ska fästa haken i andra sidan remmen (i D-ringen)? Då åker ju skaklarna uppåt om QH:en skulle lossna. Den måste väl fästas i gjorden också, eller? Jag är inte så haj på det där.

Mina remmar sitter i tömringen, sen snurrar jag och fäster med haken i någon ring nedanför skakeln eller i QH-beslaget. Jag är redan trött på att ändra längden på remmarna efter hästarnas storlek och ska skaffa såna där små smidiga som man har på sulkyn i stället...

/// ghost

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 019
Senast: Anonymisten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Sov otroligt dålig i natt på grund av en incident igår. Jag flyttade till min lägenhet för typ fem år sedan. Jag köpte den under...
2
Svar
31
· Visningar
3 591
Senast: hollypolly
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 424
Senast: Snurrfian
·
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 437

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka