Saker till ny lgh?

Red_Chili

Trådstartare
Snart (eller ja, om 2-3 veckor) ska jag flytta till egen lägenhet :banana: Men, med den beslutsångest jag har så känns det som om det aldrig kommer bli någon ordning på någonting.

Först och främst känns det som om det inte går att få någon överblick på vad man behöver. Vad har man egentligen i en lägenhet? :o
Sedan vet jag inte hur jag ska möblera...

Någon som har något tips? Lägenheten är på 36kvm och ser ut ungefär såhär:
lgh.jpg

(snabbritat i paint.. :p)

Det enda jag vet är att jag måste ha skrivbord, säng och hundbädd :D

Sv: Saker till ny lgh?

Min första tanke var om du verkligen behöver ett skrivbord? Det kanske är bättre att ha bord och sitta vid det även när man ska data eller skriva.

Jag skulle försöka inreda lägenheten med ett litet bord i köket. I rummet skulle jag vilja ha en säng (om du nu vill ha ett skrivbord också så kanske loftsäng är ett alternativ) och sedan soffa med bord och tv. Sängen längst in i rummet och soffan ut mot fönstret. Om rummet känns tillräckligt stort för att avdela mellan säng och soffa så kan du ha en bokhylla ut från väggen eller en skärmvägg.

Men jag är rätt velig själv. Det är först nu det börjar bli nån ordning på min lägenhet och då har jag bott här i ungefär fyra månader... :D

Sv: Saker till ny lgh?

bäddsoffa, soffbord/databord, klaffbord i köket, bokhyllor, hyllor (dold förvaring, bygg på höjden.... ) små lgh tenderar att bli... stökiga :angel: (jag hade 50 kvm och konstant stökigt :angel: )

Sätt draperi eller skärmvägg eller liknande om du vill ha säng med sovhörna.... och se till att ha mörkläggningsgardiner där du sover... :)

Liknande trådar

Relationer Hej! Behöver verkligen hjälp med detta då jag inte vet hur jag ska tänka. Jag har varit bästa kompis med en tjej i runt 15 år, vi har...
2
Svar
22
· Visningar
4 780
Senast: Raderad medlem 68338
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 663
Senast: Calmiche
·
Hemmet Sitter här och funderar på min boendesituation, vad som är mest strategiskt... snäll buke, hjälp mig tänka <3 Jag har länge drömt om...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
17 097
Övr. Hund Hej! Jag har en blandras som nu är snart 7 månader. Hon har vart en ganska svår valp med massvis av hyss för sig, som många är! Vi har...
Svar
8
· Visningar
2 611
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Extremt het häst