Saker som stör mig orimligt mycket 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på att jag reagerar positivt på att två av de poddar jag lyssnat mest på senaste året till största delen frekventeras av kvinnliga reportrar/korrar/experter. Senast idag när jag lyssnade på senaste avsnittet tänkte jag "Fan vad gött, tre kompetenta brudar och en kompetent karl i en podd om politik, det hade inte varit fallet bara för 5-10 år sedan.". Jag borde inte behöva reflektera över sånt när det snart är 2017!

Hahaha äntligen någon i samma båt! Sms är gratis för mig, men surfen vill jag inte använda i "onödan"!:D
Nä varför slösa den på andra? Vill dom nått så får dom väl pröjsa. Det brukar man få göra. Vill dom inte slösa nått ynka öre på sms så kan dom låta bli att höra av sig. särskilt dom som alltid gör så

När någon har raidat det nedersta lagret i Paradis-asken innan den översta är tom, japp Romrussinen och likörtryffeln ska också vara uppäten. :rage:

Orimligt är också att köpa en Aladdin när en inte gillar mörkchoklad.

Och årets Lime-smak?! Jag som tyckte att fläderpralinen var söt. :eek:

När någon har raidat det nedersta lagret i Paradis-asken innan den översta är tom, japp Romrussinen och likörtryffeln ska också vara uppäten. :rage:

Orimligt är också att köpa en Aladdin när en inte gillar mörkchoklad.

Och årets Lime-smak?! Jag som tyckte att fläderpralinen var söt. :eek:

Det kvittar, det är fortfarande Paradis :yuck: :yuck: och det hade inte varit bättre om det hade varit en Aladdin :meh:

Jag stör mig på att mellandagarna verkar ha förskjutits till att börja direkt efter julafton. För egen del tolkar jag det som "dagarna mellan jul och nyår" vilket då borde vara 27-30 december. En kompis frågade om jag ville ses i mellandagarna, jag svarade att jag är hemma och gör inget särskilt så det är lugnt. Så ringer hon på juldagen :confused:

(Det gjorde förstås inget att hon ringde men jag var upptagen med julfirande så vi fick ta umgänget en annan dag).

Får man skylla på butikerna, kanske? På julaftons morgon skickar de mail om att nu börjar mellandagsrean :meh:

Nu och för evigt så stör jag mig på hur ordet grymt och hur ordet super (värst är det särskirvet med ett adjektiv) används.

"Ni är så grymma" - det är alltså när någon gör något BRA. Grymt är för mig ett ord som är ganska synonymt med sadistisk.

"Super fin häst" "Super i all hantering":arghh::arghh::arghh::wtf::wtf::wtf::rage::rage::rage:

Jag stör mig på att jag reagerar positivt på att två av de poddar jag lyssnat mest på senaste året till största delen frekventeras av kvinnliga reportrar/korrar/experter. Senast idag när jag lyssnade på senaste avsnittet tänkte jag "Fan vad gött, tre kompetenta brudar och en kompetent karl i en podd om politik, det hade inte varit fallet bara för 5-10 år sedan.". Jag borde inte behöva reflektera över sånt när det snart är 2017!
Du måste bara läsa den här:

http://www.expressen.se/kronikorer/...mojligt-for-man-att-aldrig-lyssna-pa-kvinnor/

"Vid ett extra minnesvärt tillfälle blir en man så upprörd att han med rösten darrande av ilska säger ”Jag är faktiskt inte van att inte vara norm!”. Publiken tystnar i förundran över analysen han nästan lyckas göra."

:rofl:

Samtidigt tragiskt men alltså :laugh:
Ja den är så bra! Han har ju verkligen fattat det - och ändå inte :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka