Säker i bilen?

Brandgul

Trådstartare
Var det någon som förstod vad dekalen man fick av SKK står för? Säker i bilen? Vaddå? Att man har lastgaller som gällde för "säkrad last"? Att hunden är försökrad, eller att den sitter i bur... eller VAD?

Sv: Säker i bilen?

Nä...jag tror det var att vid en olycka så vill man påvisa att det finns hund i bilen som bör räddas eller nåt. det sod nåt i hundsport om dekalen men jag lästa bara jätte snabbt..

som jag förstod det så menas det att hunden inte ska vara i bilen när det är varmt/på sommaren. Den låg ju tillsammans med "broschyren" om det.

Så jag tolkar det i alla fall

Att hunden ska åka säkert i bilen. I tidningen står det repotage om trafikolyckor med hund, och där har de även en bild på denna dekal.

Jag tolkar den inte som det hade med värmen att göra, det var den andra bilden till man fick.

Kolla sidan 28-29 i tidningen. Man ser ju också att hunden på dekalen sitter i bur, eller bakom lastgaller..

Senast ändrad:

Jo... Men hur tolkade det att den åkte säkert i bilen?? Var det bara bur som gälde eller räckte det med lastgaller? Jag tyckte att det kändes helluddigt. De måste komma med förtydligande i nästa nummer ;)

Nja, det var väl att artikeln sa vad lagen säger. Att hunden ska åka säkert. Men det räcker tydligen med lastgaller. Hundar räknas som last, så inga lösa hundar i bilen alltså.
Klarnar det lite nu ;)
Fast så tolkar jag alltså...

Liknande trådar

Övr. Hund Jag letar ny bil och hade tänkt ha lastgaller och grindar i den som jag har i min nuvarande. Men egentligen skulle jag helst vilja ha en...
Svar
12
· Visningar
594
Senast: Bison
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 378
Senast: Gunnar
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 847
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 582
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar