Saker att göra i Stockholm?

MM

Trådstartare
Bestämde sent igår kväll att jag drar själv till Stockholm med tre barn typ precis nu i några dagar. Sover hos min syrra men hon jobbar och vi vill hitta på lite saker på dagarna (ledig vissa dagar), gärna billigt eftersom det likaväl kan sluta med att jag får avlägsna mig om allt inte funkar med barnen och vill då inte ha lagt ut massor på inträde, men kan givetvis ta såna ställen dom dagar min syrra är ledig.
Gröna Lund är uteslutet då vi precis var på Liseberg.

Men vi vill gärna bada i sjö, gå på museum, kolla på bilar - vad finns det för roliga affärer som har finare typ av bil (typ Porsche, Tesla eller andra icke familjen Svenssons bilar)

Vad finns det för roligt? :)

Bilar har jag tyvärr ingen aning om men kan rekommendera följande (ganska barninriktade) grejer:

Spårvägsmuseet - buss nr 2 från Slussen med riktning Sofia, stopp spårvägsmuseet. Kommer ej ihåg exakta priser för inträde men det är billigt.

Polismuseet och Tekniska museet, buss 69 från T-centralen/Sergels torg, riktning Blockhusudden. Fika/lunch är bäst på tekniska.

Bad i sjö: Flaten är helt ok, där finns även café, det går bussar från Slussen.

• Gilla
Reactions: MM
Cosmonova är jätteroligt, både filmerna och museet. Skansen är kul både för vuxna och barn, promenera runt djurgården efter eller före är också väldigt mysigt. Där kan man även gå på Aquarium. Hagaparken är mysig för picknick och då kan man gå på Fjärilshuset också. Bada i sjö finns det fina på Lidingö och Vallentuna. På Lidingö finns även långängens cafe där det går djur runtomkring.

Alla statliga museer är gratis efter årsskiftet. Många har speciella grejor för barn under sommaren. Historiska museet har t ex "Viking för en dag" (för övrigt finns det en Maserati-affär runt hörnet från huvudentrén - jag kan kolla exakt adress när jag är på jobbet på måndag). Sjöhistoriska har en hel del på Djurgården, t ex museiskepp och båthall. Armémuseum som ligger två kvarter från Historiska har barninriktad verksamhet.

Bad överlämnar jag till "riktiga" Stockholmare, men det finns hur mycket badmöjligheter som helst i Stockholm så det ska väl gå att lösa. En annan sak som barnen kanske skulle tycka vara skoj är att åka båt. Det finns ju en del färjor som ingår i den vanliga lokaltrafiken.

Bestämde sent igår kväll att jag drar själv till Stockholm med tre barn typ precis nu i några dagar. Sover hos min syrra men hon jobbar och vi vill hitta på lite saker på dagarna (ledig vissa dagar), gärna billigt eftersom det likaväl kan sluta med att jag får avlägsna mig om allt inte funkar med barnen och vill då inte ha lagt ut massor på inträde, men kan givetvis ta såna ställen dom dagar min syrra är ledig.
Gröna Lund är uteslutet då vi precis var på Liseberg.

Men vi vill gärna bada i sjö, gå på museum, kolla på bilar - vad finns det för roliga affärer som har finare typ av bil (typ Porsche, Tesla eller andra icke familjen Svenssons bilar)

Vad finns det för roligt? :)
Vilken del av sthlm bor hon i? Bad finns på många ställen.:)
Junibacken på djurgården kanske kan vara nåt?

När ni åker förbi mig (;) ) så kan ni åka vidare ut till "Blå Lagunen" och bada - det är ett vattenfyllt grustag som har en fantastisk strand med fin sand. Det kostar nån liten peng typ 20/50 spänn att ta sig in där, men det är jättemysigt och nu i Augusti kanske inte halva stan är där.

När ni åker förbi mig (;) ) så kan ni åka vidare ut till "Blå Lagunen" och bada - det är ett vattenfyllt grustag som har en fantastisk strand med fin sand. Det kostar nån liten peng typ 20/50 spänn att ta sig in där, men det är jättemysigt och nu i Augusti kanske inte halva stan är där.

Vi vinkade allihopa när vi körde förbi dig :D
Puh! Framme :p

Vad det gäller museum så var jag på Naturhistoriska för inte så länge sedan, och tyckte det var varierat, kul och intressant!

Sedan vet jag inte hur gamla dina barn är, men i närheten av slottet finns flera museum (Medeltidsmuseet och Livrustkammaren bland annat) som nog är intressant och kul för lite större barn, typ i skolåldern.

Ska själv till Stockholm snart, vad jag vet kommer vi besöka Vasamuseet, kanske även fotografiska. Lät nu som vi ska åka någon Skärgårdstur också. Hoppas på bra väder. :D

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 240
Senast: malumbub
·
Fritid Kommer landa på Gardermoen ett par dagar innan midsommar och är ledig till efter midsommar, så funderar på att stanna kvar i Norge 2-3...
Svar
11
· Visningar
584
Senast: Fideli
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 634
Gravid - 1år Efter en vecka på storstadssemester är det uppenbart att mitt barn just nu trivs som allra bäst när det händer saker, helst precis hela...
2
Svar
24
· Visningar
2 632
Senast: Anna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar