Såg ni V7:an idag....

martha

Trådstartare
Lärlingsloppet...att en del hästar kan hugga tag i startbilsvingen vet man ju , men att dom hugger tag i kúsken framför sig har jag aldrig varken hört talas om eller sett :eek:
Va otäckt det såg ut...Huuua..

Ja, och flera ggr också dessutom, högg honom över axeln precis som om han skulle ta kål på han :crazy:

vi hade en sån häst i stallet. man ville inte ha honom i ryggen. hade man en mössa eller keps på sig, så tog han av den :crazy: nafsade i ryggen och axlarna

Va?? :confused: Jag var på sundbyholm och såg det i intern tv gång på gång och inte bet han väl? Enligt kusken vart han för het och sprang upp i vagnen flera gånger.. Men nå om att han skulle ha bitit har jag inte hört? :eek: :confused:
Däremot var det ju helt otroligt att han kunde sitta kvar? :bow:

Ang. att bli biten, så har jag haft en hingst i ryggen under ett snabbjobb som bet fast i min jacka.. som tur var var "min" häst så snäll så jag kunde släppa tömmen och dra till häst f*n i huvet så han släppte..
En kompis fick armen avbiten (alltså benet gick av, armen satt kvar) av en hingst (hennes egen och stora favorit) som låg i rygg.. :crazy:

jo, dom sa att han högg, och jag uppfattade inte vad som hände förrän dom sa det heller...men han reste ju och försökte ta tag i han som låg före..flera ggr....men det var ju en valack...han som "bröstade" och reste upp mot den som låg framför...... :crazy:

Va konstigt!
För "vi" prata med kusken efteråt och han sa att han hade lite för långa tömmar och hästen vart för het och drog, sen vart det nå knas för han verkade inte se att han hade en framför utan sprang upp i vagn flera gånger...
Och på bilderna vi såg ( 7 gånger typ) såg det då inte ut som han bet utan bara var allmänt knäpp... När de avbröt starten och körde upp igen var det inga som helst problem...

Men vilket struligt lopp! Att ingen åkte i backen är ett under! :confused:

Ja, märkligt såg det ut iallafall, jag såg som sagt inte förrän dom sa det och då gick allt så fort, det som sas var att han högg tag i framförvarande kusk.....men startade han den hästen , eller åkte dom ut??

Va skumt! :confused: Det var ingen av kuskarna som sa till oss.. :smirk:
Jo, de avbröt bara starten och sen vände alla upp och körde igen..
På intern tv såg det ut som han kom med full fart och upp i vagn, togs upp och drog iväg igen... detta är ju en pålle som aldrig tidigare strulat?!

"hajen" syftade på att hästen bet tag i framförvarande kusk...

Mig veteligen har inte Highflier Ri startat i ett lärlingslopp på Eskilstuna 14/2 så du kan vara lugn.... :)

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tänkt VÄLDIGT mycket idag. Eller inte bara idag men MEST idag. Men om jag ska börja nånstans så var det med bråket eller hur jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 099
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 836
Senast: Anonymisten
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 699
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
924
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama