såg att...

Sv: såg att...

"Alexandra_W"
:bow::bow::bow:

O så undrar folk varför man är emot CM?

Man kan ju sålla och välja att ta till sig det man faktiskt gillar utan att för den skull fördöma en person helt och hållet. Finns inget sådant som den perfekta hundtränaren enligt mig. Man får plocka godbitarna här och var.

Ah, okay, missade lite där.
Jag har strypkedja på min unga dam nu för att hon då och då för för sig att hoppa och skutta som en j*kla dåre... Med ett vanligt björkishalsband (som hon hade förut) fick jag rycka och dra tusen gånger för att få henne någolunda lugn, med kedjan på så drar hon till en gång, sedan inser hon att hon fortfarande är kopplad och då lugnar ner sig. På så sätt kan jag nog säga att hon "behöver" stryp, även om hon mestadels går utmärkt i koppel.

Jag har sett alla möjliga olika vinthundar med stryp :p
Har det faktiskt själv på unghunden just nu. Menmen, lite OT kanske.
Förstår iaf det där med varför den där strypgrejen kanske inte ska sitta på vinthundar. Har inte såå stor koll på hur andra hundars halsar är (eller rättare sagt, det är inget jag tänker på).

Jag har använt tygstryp till min ena whippet vid vissa tillfällen, när vi skulle iväg nånstans. Numera har han dock bara sele för jag har äntligen hittat en underbar modell. Sen visade det sig att han fick toncillit också och då rekommenderade veterinären sele under behandlingstiden för att det inte skulle göra ont. Men efter det vågade jag inte ha halsband på honom, kanske skulle han få ont i halsenigen utan att jag märkte nåt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka